כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קיצוצים? - לא פחות מעשרה סגנים ליו"ר הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת חוק הכנסת של הח"כים משה גפני ויריב לוין להגדלת מספר הסגנים ליו"ר הכנסת

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

מליאת הכנסת אישרה היום (ג') בקריאות השנייה והשלישית את הצעת חוק הכנסת של הח"כים משה גפני (יהדות התורה), יריב לוין (הליכוד) וקבוצת ח"כים.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב כי "סעיף 10 לחוק הכנסת, התשנ"ד–1994, קובע כי מספר הסגנים ליושב ראש הכנסת לא יעלה על שבעה, וכי ועדת הכנסת רשאית, ברוב של שלושה רבעים מחבריה, לקבוע כי בתקופת כהונתה של הכנסת שבה מתקבלת ההחלטה לא יעלה מספר הסגנים על תשעה. ואכן, ועדת הכנסת של הכנסת התשע-עשרה החליטה כי מספר הסגנים לא יעלה על תשעה. לפי הצעת החוק, במהלך כהונתה של הכנסת התשע-עשרה לא יעלה מספר הסגנים ליושב ראש הכנסת על עשרה, כדי לאפשר ייצוג רחב יותר בנשיאות הכנסת".

18 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה השנייה ולא היו מתנגדים. 19 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה השלישית ולא היו מתנגדים.

המעניין הוא כי בכל הנוגע ליו"ר הכנסת באופן אישי דקדקה איתו הכנסת מאד בכל הנוגע לחסכון.

הבוקר (ג') החליטה ועדת הכנסת בראשות ח"כ צחי הנגבי על נוהל חדש למימון הוצאות ההחזקה והניהול של דירתו הפרטית של יו"ר הכנסת, המשמשת כדירת שרד.

הנוהל מפרט את סוגי ההוצאות שימומנו על ידי הכנסת, בהם החזקה שוטפת של הדירה – תחזוקת הגינה הקיימת, תיקונים קלים במסגרת בלאי סביר ומימון של 33% מחשבונות הארנונה, החשמל והמים. הנוהל מדגיש שאחזקת הדירה לא תכלול השבחת הנכס, כלומר לא יהיו שיפוצים שיוותרו בדירה לאחר סיום התפקיד ויעלו את ערך הדירה, לא ישולמו הוצאות על ריהוט ומכשירי חשמל, למעט שירותי תקשורת ולא רכישת כלי אוכל. גם דמי ועד הבית, אגרות והיטלים לא ישולמו על ידי הכנסת. כל ההוצאות ישולמו רק עבור אחזקת שטחי האירוח ולא עבור חדרים פרטיים.

הנוהל החדש גובש על ידי מנכ"ל הכנסת רונן פלוט, בהתאם להנחיות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שביקש להקפיד על חיסכון בהוצאות. חשב הכנסת יפקח ויבקר על יישום הנוהל.

יו"ר הכנסת זכאי לדירת שרד, בהנחה שהוא מארח מדי פעם משלחות פרלמנטריות ושגרירים מרחבי העולם. יושבי ראש שמתגוררים בסביבת ירושלים רשאים להמיר את זכאותם לשכירת ואחזקת דירת שרד בהגדרת דירתם הפרטית כדירת שרד.

כל חברי הכנסת שהשתתפו בדיון סברו שהנוהל החדש חסכוני מדי. ח"כ יעקב ליצמן אמר כי "מנכ"ל הכנסת החמיר מדי. תבדקו מה הוצאות דירת השרד של שר הביטחון".

ח"כ אורי מקלב שיבח את הנוהל "המסודר והשקוף, אבל חושב שהוא חסכני ודקדקני מפחד 'מה יאמרו' ולא מה שצריך. כבודו של יו"ר הכנסת הוא כבודנו. היו"ר צריך לארח בצורה מכובדת. מה יקרה אם יקנו סט כלים יפה לאירוח?"

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט אמר כי "עשינו הכל כדי לא לשדרג את דירת היו"ר. שום דבר לא יישאר אצלו עם סיום תפקידו. ביקשנו רק דברים בשוטף – 7 שעות ניקיון שבועיות. לא החלפת ריהוט וקניית ציוד. גם במה שהנוהל מאשר, אני לא בטוח שהיו"ר ישתמש. זה לשיקולו. בימים שכולם מקצצים, יו"ר הכנסת מבקש לקצץ את הוצאותיו בצורה דרסטית".
כנסת יו'ר סגנים חוק משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד