ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
דרמה ברוסיה

האידיאולוג של פוטין נטש אותו וקורא להורגו

הסופר הרוסי ויד ימינו של פוטין שבתו נהרגה בפיצוץ מטען ברכבה, התבטא נגד פוטין ואמר כי צריך להרוג אותו בגלל המלחמה המביכה והכושלת באוקראינה. דוגין היה אחד התומכים העיקריים של הפלישה לאוקראינה, לאחר שקרא להרחבת השטח הרוסי לתוך קרים

האידיאולוג של פוטין נטש אותו וקורא להורגו
הרכב עולה באש צילום: צילום מסך

יועצו ויד ימינו הקרוב של פוטין, המכונה "המוח של פוטין", נטש אותו לחלוטין בבגידה מביכה עבור הקרמלין. דמות המפתח קרא להפלת הנשיא והציע להרוג אותו לאחר התבוסה המשפילה של רוסיה בחרסון.

אלכסנדר דוגין שבר את שתיקתו, בעל בריתו הגדול של פוטין שעשה זאת, על רקע אי הנוחות הגוברת מפוטין, וזאת על רקע הפלישה הכושלת לאוקראינה. דוגין הוא לאומן אולטרה-ימני בן 60 ונחשב כחלק מגוף הולך וגדל של האליטה במוסקבה הקוראת לפוטין להסלים את המלחמה באוקראינה ורואה בחרסון מכה עצומה לגאווה הרוסית, כך דווח ה'דיילי מירור'.

ה'דיילי סטאר' מדווח, כי זמן קצר לאחר שפרסם את דבריו בטלגרם, כשהוא כועס על נסיגת הרוסים מחרסון והחשש מפני רוסים רבים שנהרגו שם, הוסר הפוסט שלו נגד פוטין. דוגין הוא פילוסוף פוליטי בעל השכלה נרחבת הידוע כמי שדוחף את החזון לרוסיה חזקה ואגרסיבית יותר. הוא תומך נלהב במלחמתו של פוטין באוקראינה, ולעתים קרובות הוא מתואר כ"מוח של פוטין", למרות שמערכת היחסים ביניהם לא ידועה, כך דיווחה התקשורת המקומית.

דוגין דיבר על המצב באוקראינה, כתב שכל "רוסי אמיתי" צריך עכשיו להתאבל ו"לחרוק שיניים מכאב" בגלל המצב הנוכחי. הוא המשיך והסביר כי רוסיה "נכנעה בחרסון" ושאם אזרחים לא כועסים על חרסון "הם לא רוסים". דוגין, יחד עם אולטרה-לאומנים אחרים, היה נסער מהכישלונות של רוסיה באוקראינה ולא בגלל הזוועות שביצעה רוסיה במדינה השכנה.

דבריו מגיעים כאשר מתפתח קרע הולך וגובר בין אנשי צבא המאשימים את פוטין בפלישה הכושלת, ואזרחים נסערים על מספר ההרוגים של חיילים רוסים.

דוגין היה אחד התומכים העיקריים של הפלישה לאוקראינה, לאחר שקרא להרחבת השטח הרוסי לתוך קרים, לאחר מכן לשאר אוקראינה ומעבר למדינות הבלטיות. בתו של דוגין חוסלה באוגוסט האחרון מפיצוץ מטען ברכב שהביא למותה, ועלה באש ברחובות מוסקבה.

בתו דריה חזרה מפסטיבל במכונית שבה היה אביה אמור אלכסנדר דוגין גם לנסוע, אך הוא עצמו נסע לבסוף במכונית אחרת. בתו, דריה דוגינה, היתה פעילה פוליטית ודמות בפני עצמה, אך לא ברור אם זאת נקמה באבא שלה, או נסיון פגיעה ספציפי בבת, או נסיון פגיעה בשניהם, הפיצוץ אירע תוך כדי נסיעה. לפי התקשורת הרוסית, ייתכן שדוגין היה יעד לניסיון התנקשות שהרג בטעות את בתו, היא נהגה במכונית של אביה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון אלכסנדר דוגין דריה דוגינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד