כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרסום ראשון

גדולי האדמו"רים הורו לנציגים: לא לוותר לנתניהו ולהתעקש לחזור ל'חוק טל'

גדולי האדמו"רים באגודת ישראל הורו לנציגיהם בכנסת להיאבק במסגרת המו"מ עם הליכוד על תיקון חוק הגיוס ולהשיב את חוק טל עם פסקת התגברות • גורם בכיר ב'אגודת ישראל' ל'בחדרי': את 'דגל התורה' חוק הגיוס לא מעניין, אבל ב'אגודה' לא יתפשרו - עד כדי הפלת הממשלה

גדולי האדמו"רים הורו לנציגים: לא לוותר לנתניהו ולהתעקש לחזור ל'חוק טל'
כינוס האדמו"רים בירושלים צילום: יהושע פרוכטר

דרמה מתחת לפני השטח: בעוד הנציגים החרדים משדרים כי הם פועלים לטובת הציבור ולהעלאת שכרם של האברכים, כעת מתברר כי מדובר ב'תרגיל הסוואה', כאשר הנושא העיקרי שעדיין, למרבה העזות, לא עלה על שולחן המו"מ הוא נושא הגיוס.

בעוד מספר שבועות, לא תישאר לממשלה החדשה ברירה והיא תהיה מחויבת להביא חוק שיסדיר את מעמדם של בני הישיבות. מדובר בחוק שבוטל על ידי בג"ץ כבר מספר פעמים – בטענה לפגיעה בערך השוויון.

אך מסתבר כעת כי דעתם של גדולי האדמו"רים אינה נוחה מחברי הכנסת שמנסים לקנות לעצמם הישגים אחרים – כדוגמת ביטול הגזירה על החד-פעמי והמשקאות הממותקים, זאת בשעה שעולם התורה והישיבות נמצאים בסכנה, וכשנושא חוק הגיוס לא עולה כלל על הפרק.

'בחדרי חרדים' חושף הערב לראשונה, כי מתחת לפני השטח הקרקע בוערת. בכירי האדמו"רים בין היתר האדמו"רים מגור, ויז'ניץ באיאן וסלונים הורו בימים האחרונים לנציגיהם לא לוותר ולהעלות את הנושא לראש סדר היום במשא ומתן בין הליכוד למפלגות החרדיות.

האדמו"רים, כך נודע לראשונה ל'בחדרי חרדים', מתעקשים שהחוק החדש בנושא הגיוס יהיה לפי המתכונת של "חוק טל" שבוטל בעבר.

האדמו"רים מתעקשים לחזור ל"חוק טל", ולא לנסח חוק חדש, מכיוון שלטענתם החוק, הוא החוק הטוב ביותר שהיה לציבור החרדי עד היום, ומכיוון שהמפלגות החרדיות מהוות נדבך משמעותי בקואליציה העתידית, אין כל סיבה שלא לדפוק על השולחן ולהסדיר אחת ולתמיד את מעמדם של בני הישיבות בתוך פסקת ההתגברות.

לטענת גורמים בחצרות האדמו"רים, הסיבה שהאדמו"רים מעוניינים דווקא ב"חוק טל", הוא משום שבחוק הנ"ל יש הכרה חד-משמעית בערך לימוד התורה שפוטר מגיוס את בני הישיבות ואין בו יעדי גיוס, מה שיהיה בכל "חוק שוויוני" שיהיה אמור לקבל את חותמת הבג"ץ.

ל'בחדרי חרדים' אף נודע, כי בקרב האדמו"רים ישנה ביקורת לא מעטה כלפי 'דגל התורה', שלטענתם, ישנה תחושה כי מנסים שם למסמס את החוק ומוכנים להיכנס עם נתניהו לממשלה מבלי שינתן פתרון ראוי לנושא החשוב.

"דגל", כך טוען עסקן בכיר ל'בחדרי חרדים', "מעוניינים בשקט תעשייתי, אותם לא מעניין חוק הגיוס, כי החוק שהציגו שרי הביטחון הקודמים בנושא, הוא טוב מבחינתם, לא אכפת להם הנושא של היעדים וגם לא אכפת להם הנושא הזה שכל בחור ישיבה נחשב עבריין עד שהוא מגיש דיחוי ומעמדו מוסדר זמנית.

"האדמו"רים ילכו הפעם בכל הכוח וידרשו שיחזירו את חוק טל לקדמותו – יהיה מה שיהיה. אני חושב שפה 'דגל' מפספסים והם סוגרים לעצמם ג'ובים, כאשר יש סכנה אמיתית ש'אגודה' לא תיכנס לממשלה ואף תפעל להפיל אותה. אם הם לא יתעוררו בימים הקרובים, האדמו"ר מגור יפיל את האפשרות של כניסה לממשלה וגם 'דגל' לא תוכל להיכנס", הוסיף הגורם.

לסיכום, למרות האידיליה שמשדרים במפלגה החרדית, מתחת לפני השטח מתעוררת כאמור מלחמה אמיתית וב'אגודה' לא יתפשרו ולא יתנו לנתניהו למרוח את חוק הגיוס, אלא ידרשו שיכניסו אותו ל'פסקת ההתגברות' בכל מחיר.

חוק טל חוק הגיוס אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד