כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מסנדל את נתניהו

יקבל גיבוי מקיר לקיר? סמוטריץ' מגייס רבנים לקרב על התיקים

לאחר שהכריז על התיקים שידרוש במו"מ, ח"כ סמוטריץ' מכנס בשעה זו רבנים וראשי ישיבות מהמגזר הדת"ל בביתו של הרב דרוקמן לישיבה - כשבסופה הוא צפוי לקבל את תמיכתם לדרישותיו | במקביל, החל להיפגש עם אלופים לשעבר כחלק מההיערכות לאפשרות שיקבל את הביטחון

סמוטריץ' היום בצאתו מבית דרעי
סמוטריץ' היום בצאתו מבית דרעי צילום: באדיבות המצלם

הקרב במשא ומתן הקואליציוני נמשך וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מגייס הערב (ראשון) לצורך כך רבנים וראשי ישיבות, כדי לקבל גיבוי ובעיקר לסנדל אפשרות שבנימין נתניהו ישתמש בהם כמנוף לחץ עליו לסגת מדרישתו את תיק הביטחון.

אחרי שיו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע שייקח את משרד האוצר, יו"ר 'הציונות הדתית' הכריז כי הוא דורש את משרדי הביטחון, החינוך והדתות - מה שמעכב משמעותית את השבעת הממשלה שככל הנראה תתרחש בשבוע הבא. האחרון מכנס בשעה זו מספר ראשי ישיבות ורבנים מהמגזר הדתי-לאומי כדי לקבל את תמיכתם לדרישות שלו.

במהלך הפגישה, שנערכת בביתו של זקן רבני המגזר הרב חיים דרוקמן במרכז שפירא, סמוטריץ' יציג לרבנים את דרישותיו לתפקידים ואת הדרישה להסכמים קואליציוניים מפורטים יותר. המטרה העיקרית של הפגישה היא כאמור לסנדל את האפשרות שנתניהו ילחץ על סמוטריץ' להתפשר בדרישותיו דרך הרבנים, כפי שעשה בעבר עם נפתלי בנט וגם הצליח חלקית.

סמוטריץ' הערב בכניסה לביתו של הרב דרוקמן.

לפני כשבוע פרסמנו כי במהלך פגישה בינו לסמוטריץ', הרב דרוקמן אמר לאחרון כי הוא צריך לדרוש את אחד משני התיקים הבכירים - הביטחון או האוצר. הרב גם דיבר ברמיזות על חשיבות תיקי המשפטים, החינוך והדתות, כשאת שני האחרונים אכן הח"כ דורש. נציין שבלשכת הרב הכחישו.

במקביל, סמוטריץ' החל בסדרת פגישות עם אלופים לשעבר כדי להיערך לאפשרות שאכן ייקבל את משרד הביטחון, כשהוא מתייעץ ודן איתם. גורמים במפלגתו כבר הכריזו מוקדם יותר הבוקר כי הוא "שר הביטחון הבא של מדינת ישראל".

הרבנים ליד ביתו של הרב דרוקמן.

בתוך כך, מוקדם יותר היום דיווחנו כי יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר יחתום על ההסכם הקואליציוני שלו מול 'הליכוד' רק ביחד עם 'הציונות הדתית', כחלק מהסיכום על בלוק משותף. בכך נתניהו לא יוכל להפריד ביניהם כדי לגרום לסמוטריץ' לוותר על הדרישה לביטחון או האוצר, כפי שרצה.

בצלאל סמוטריץ' הרב חיים דרוקמן משא ומתן קואליציוני משרד הביטחון ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד