כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דתות על הפרק

הרב דרוקמן לח"כ סמוטריץ: לֵךְ על התיקים הגדולים - האוצר או הביטחון

במהלך פגישה בניהם השבוע, זקן רבני הציונות הדתית אמר לח"כ סמוטריץ' כי לדעתו עליו לדרוש את אחד מהתיקים הבכירים - האוצר או הביטחון, בעקבות ההישג המרשים בבחירות • תיק נוסף שעלה הוא משרד הדתות, שיעורר מחלוקת מול ש"ס ויהדות התורה | כל הפרטים

הרב דרוקמן לח"כ סמוטריץ: לֵךְ על התיקים הגדולים - האוצר או הביטחון
בצלאל סמוטריץ והרב דרוקמן צילום: דוד וייל

פרסום ראשון: הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, אמר השבוע ליו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' כי הוא צריך ללכת על התיקים הגדולים שבממשלה. כך נודע 'לבחדרי חרדים'.

לאחר ניצחון הימין בבחירות, סמוטריץ' הגיע ביום רביעי לביקור אצל הרב דרוקמן בביתו של הרב במרכז שפירא, יחד עם חברי סיעתו. במהלך הביקור התכנסו כל חברי הסיעה, אך גם הייתה פגישה בארבע עיניים בין הרב לסמוטריץ' - שם דנו על התיקים שידרשו במו"מ הקואליציוני.

הרב דרוקמן אמר ליו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' שלדעתו הוא לא צריך להתפשר אלא ללכת לתיקים הגדולים בממשלה, כשהכוונה לביטחון או האוצר שסמוטריץ' הביע רצון בהם, בעקבות ההישג בבחירות של הרשימה, שהגיעה ל-14 מנדטים יחד עם בן גביר.

סיעת הציונות הדתית אצל הרב דרוקמן.

סמוטריץ' אכן מכוון לאחד מהתיקים הללו, בדגש על האוצר, אך מצפה לו מו"מ קשוח כיוון שנתניהו הודיע במהלך מערכת הבחירות שהתיקים הבכירים יישארו בידי הליכוד. אחרי הברכה של הרב, הוא צפוי להתעקש על אחד מהם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב דרוקמן דיבר גם על חשיבות תיקים נוספים ליתר חברי הרשימה, בהם חינוך, משפטים וגם תיק הדתות - מה שעשוי לעורר קשיים מול ש"ס ויהדות התורה שדורשים גם הם את השליטה בנושאי הדת במדינה. במערכת הבחירות פרסמנו הקלטות של בצלאל סמוטריץ', בהן הוא נשמע מצהיר כי הם ידרשו מינוי רב ראשי ציוני דתי וייתכן גם את תיק הדתות. כעת זה נמצא במו"מ עם ש"ס כשגם מצד יהדות התורה נשמעים קולות כי הפעם יתעקשו שהתיק יהיה בידיהם.

המו"מ של הציונות הדתית יתנהל בנפרד מזה של 'עוצמה יהודית', אך שתי המפלגות סיכמו להיות מתואמים. בתוך הקואליציה המפלגות יתנהלו בסיעות נפרדות, אך המטרה היא שכן יהיה ביניהם איזשהו תיאום ובלוק משותף.

בלשכת הרב מכחישים.

 

הרב חיים דרוקמן בצלאל סמוטריץ' בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד