כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
על פי דרך התורה המסורה

מכתב גדולי הרבנים נגד המדריכים: בחב"ד גיבשו פתרון לחתנים

סערת מדריכי החתנים: על רקע מכתבם החריף של גדולי ישראל - בחסידות חב"ד משיקים פתרון נרחב שיכשיר מאות מדריכים על פי התורה וההלכה • מנהל מכון הלכה חב"ד: "רבני מכון הלכה חב"ד זיהו את הפרצה החמורה, ועל כן הוחלט על הקמת המיזם שיוכל להעניק מענה מקצה לקצה בתחום"

מכתב גדולי הרבנים נגד המדריכים: בחב"ד גיבשו פתרון לחתנים
רבני חב"ד צילום: באדיבות המצלם

על רקע מכתב גדולי ישראל שפורסם ב'בחדרי חרדים' נגד הפרצות שקמו לאחרונה בתחום מדריכי החתנים, בחסידות חב"ד השיקו בחודש האחרון מיזם ייחודי בשם "יסודות לחיים", שדוגמתו ראוי לאמץ בקרב כלל הציבור החרדי.

כזכור, במכתב גדולי ישראל כתבו הרבנים: כי "הנה שמועה שמענו, עובדות קשות מאד, שישנם מדריכי חתנים ומדריכות כלות, שלא שימשו אצל גדולי וזקני הדור כל צרכם, ולצערנו נוהגים שלא כדת של תורה, ומתיימרים להקל ראש בקולות שלא שערום אבותינו בדברים שהם מאיסורי דאורייתא החמורים".

גדולי ישראל במכתב נגד מדריכי חתנים: מכשילים באיסורי דאורייתא

כאמור, המיזם החב"די שהושק על ידי רבני מכון הלכה חב"ד נולד במטרה לבצר את חומות הטהרה וההלכה ולהכשיר מאות מדרכי חתנים על פי דרך התורה המסורה מדור דור.

במיזם "יסודות לחיים", המדריכים עוברים בדיקה והתאמה הלכתית ומקצועית על ידי ועדה המורכבת מבכירי הרבנים והמומחים בתחום ההדרכה.

לדברי מנהל מכון הלכה חב"ד, הרב שניאור גורפינקל, "הרבי מלמד אותנו לעסוק בקו של "ועשה טוב", ולכן לפני כשנתיים, כאשר רבני מכון הלכה חב"ד זיהו את הפרצה החמורה, הוחלט על הקמת המיזם שיוכל להעניק מענה מקצה לקצה בתחום", אמר ל"בחדרי חרדים".

המיזם כולל, בשלב זה, מדריכי חתנים יראי שמים המומחים במלאכתם, שנבדקו ועומדים בקריטריונים של "תו תקן" להדרכה של מכון הלכה חב"ד. 

במסגרת המיזם, מלבד הליווי לפני החתונה - מתקיים מסלול הממשיך ומלווה את החתן עד לסיום השנה הראשונה, בעצה והכוונה בשלבים הראשונים והקריטיים של בניית בית בישראל.

בנוסף, לצד הליווי של המדריך, הוקם אתר אינטרנט ייעודי עבור החתנים, בו יוכלו ללמוד את ההלכות באמצעות שיעורי וידאו ערוכים ברמה גבוהה, לצד משחקים אינטראקטיביים שמספקים לחתנים עוד כלי מוצלח ללימוד וזכירת ההלכות.

לצד התחום ההלכתי, החתנים במיזם מקבלים הדרכה כלכלית מקצועית, הדרכה בשלום בית ומצוות נוספות הקשורות לבית היהודי, בכדי שיוכלו לבנות את ביתם בצורה הנכונה ברוחניות ובגשמיות.

כמו"כ, במסגרת המיזם, החתנים מקבלים כרטיס כניסה למרכז 'פרקטי', בו יכולים לרכוש את כלל הנדוניה והמוצרים הנדרשים לבית, במחירים זולים משמעותית, מה שמביא להקלה משמעותית בהוצאות החתונה.

במכון הלכה חב"ד מאמינים, כי "זו הדרך הנכונה לפתור בצורה יסודית את בעיית ההדרכה ההולכת ומתרחבת בציבור החרדי כולו, באמצעות בניית מיזם "יסודות לחיים" המהווה פתרון רחב ונכון המלווה את כלל הסוגיות הנדרשות להקמת בית יהודי על יסודות התורה והמצוות", אמרו.

חתנים מדריך חתנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד