ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מתגעגע לצפת

אבו מאזן: "חשבנו ב-48 שזה ענין של שבועות"

הנשיא הפלסטיני תוקף את נתניהו בראיון לתקשורת במצרים ואומר "לא ציפיתי לשבת בכיסא הנשיא הפלסטיני, מצרים עשתה מאמצים אדירים לפיוס פלסטיני". לגבי ארה"ב אמר: "יהודים אמריקאים רבים רואים בישראל מדינת אפרטהייד"

אבו מאזן: "חשבנו ב-48 שזה ענין של שבועות"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס אבו מאזן תקף את נתניהו ואמר שהוא נולד בעיר צפת ב-1935 וגדל בה עד גיל 13. "אני זוכר את הימים ההם בצורה מושלמת בכל פרט ופרט; ואיך זה קרה ואני זוכר שלא היינו מוכנים באותה תקופה להתעמת בגלל הכיבוש הבריטי".

הוא הוסיף בראיון לתקשורת המצרית "חדשות קהיר": "עזבנו את פלסטין בסוף 47 או בתחילת 48, ומספר הפליטים שיצאו מבתיהם בזמן הזה היה 950,000 מהגדה המערבית לעזה ולירדן סוריה, לבנון ועיראק".

הוא המשיך, "חשבתי בזמנו שזה עניין של שבועות, אמרו לנו שנצא ונחזור, ויצאנו כמו שאנחנו והשארנו הכל ולא סחבנו איתנו כלום מהבית בתקווה שנחזור, ולצערי מ-48 ועד היום זה מה שקרה, וכל זה רשום בספרי שכתבתי לאחרונה, והכל מתועד בהיסטוריה, כי זה באמת זכרונות מצערים וכואבים, ואני חושב שלא ידענו את האמת"

אבו מאזן, אמר כי הוא לא ציפה לשבת בכיסא הנשיא הפלסטיני, והסביר כי "חינוך הוא הדרך החשובה והאופטימלית ביותר לחיות חיים טובים יותר, ולכן האינטרס שלנו, מגיל צעיר, היה בתחילה על חינוך". הנשיא הפלסטיני המשיך: "התחלנו לחשוב איך אפשר להחזיר את המולדת, וזה היה באמצע שנות החמישים של המאה הקודמת, ומכאן קמה תנועת פתח בסוף שנות החמישים של המאה הקודמת, חשבנו על פעולת קומנדו צבאית בפלסטין כי המצב היה אז קשה, ורצינו שלפלסטינים יהיה תפקיד בנושא".

עוד אמר אבו מאזן: כי מצרים עשתה מאמצים אדירים לפיוס פלסטיני, והסביר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר כי הוא מאמין בפתרון שתי המדינות, וקרא לחמאס להכיר באש"ף. אבו מאזן אמר כי "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אינו מאמין בשלום, אני נאלץ להתמודד עם בנימין נתניהו ובמקביל לדבוק בעמדותיי".

היא ציין: "פעמים רבות אילצנו את בנימין נתניהו לנסוע לארצות הברית של אמריקה כדי לדון בתהליך השלום", וציין כי "יהודים אמריקאים רבים אומרים שישראל היא מדינת אפרטהייד".

אבו מאזן בנימין נתניהו צפת ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד