כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חלום הנורמליזציה

בכיר סעודי: "לנתניהו יש חברים רבים במפרץ"

גורמים סעודיים אומרים בתגובה על הניצחון של נתניהו, וברקע הבטחותיו לכונן שלום עם סעודיה כי עדיין נדרש בעבור הממלכה שיקרה משהו ממשי בסוגיה הפלסטינית כדי להתקדם לעבר הסכם נורמליזציה עם ישראל

בכיר סעודי: "לנתניהו יש חברים רבים במפרץ"
אזרחים בסעודיה צילום: Pixabay

גורמים סעודיים בסביבת בית המלוכה אומרים ל'כאן חדשות' בתגובה על הניצחון של רה"מ הנבחר, נתניהו, וברקע הבטחותיו לכונן שלום עם סעודיה כי עדיין נדרש בעבור הממלכה שיקרה משהו ממשי בסוגיה הפלסטינית (לאור מעמדה האזורי והדתי) כדי להתקדם לעבר הסכם נורמליזציה עם ישראל, כך דווח רועי קייס.

לדברי אותם גורמים, ההצהרות/ההבטחות האלה הן לצרכי בחירות. לדבריהם, בעבור הממלכה אדם כזה או אחר פחות משנה. זה נכון שנתניהו מכיר את האזור ושיש לו חברים רבים במפרץ, אך נדרש יותר מזה.

אותם גורמים הזכירו בשיחה את האמירה של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בשנה האחרונה שאמר בריאיון שישראל היא בעלת ברית אפשרית של הממלכה, אם תפתור את בעיותיה עם הפלסטינים. הכדור בידיים של הישראלים, אומרים לנו אותם גורמים סעודיים.

בתוך כך מלך עבדאללה השני אמר אתמול בנאום לרגל פתיחת המושב השני של הפרלמנט הירדני. כי ירדן תישאר ממוקדת בהגנה על הסוגיה הפלסטינית, וכי אין דרך להתגבר עליה אלא באמצעות פתרון צודק וכולל שהוא סיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית.

לדבריו, ירדן תמשיך לספק תמיכה כלכלית לפלסטינים לצורך חיזוקם והשגת זכויותיהם הלגיטימיות. כמו כן, ירדן תדאג שהפלסטינים יהיו שותפים משמעותיים בפרויקטים האזוריים. לבסוף הדגיש המלך כי הסיוע הכלכלי הוא איננו תחליף לפתרון מדיני. עוד אמר המלך כי ירדן עשתה צעד חשוב בהנחת היסודות למודרניזציה של המדינה, חיזוק כוחה והתוויית המסלול לקראתה.

 

סעודיה מוחמד בן סלמאן נורמליזציה בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד