כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מסייעים לטרור"

טורקיה דוחה את תנחומי ארה"ב על הפיגוע באיסטנבול

טורקיה הודיעה לארה"ב כי היא מוותרת על התנחומים שפרסמה על הפיגוע באיסטנבול, שאירע אתמול במרכז קניות הומה. "איננו מקבלים את הודעת התנחומים של שגרירות ארה"ב. אנחנו דוחים את זה"

טורקיה דוחה את תנחומי ארה"ב על הפיגוע באיסטנבול
זירת הפיצוץ צילום: צילום מסך

טורקיה דחתה היום (שני) את תנחומי ארה"ב על מותם של שישה בני אדם ופציעתם של כ-80 בני אדם בפיגוע תופת אתמול באיסטנבול. אנקרה האשימה קבוצה מיליטנטית כורדית שהוצאה מחוץ לחוק בפיגוע. הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן מאשים לעתים קרובות את וושינגטון באספקת נשק ללוחמים כורדים בצפון סוריה, הנחשבים כ"טרוריסטים" על ידי אנקרה.

"איננו מקבלים את הודעת התנחומים של שגרירות ארה"ב. אנחנו דוחים את זה", אמר שר הפנים סולימאן סוילו בטלוויזיה. שר הפנים גם אמר כי מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK) ומיליציית YPG הכורדית הסורית, שלפי אנקרה משויכת ל-PKK, היו אחראיות לפיגוע ביום ראשון.

סוילו אמר שהפקודה ניתנה בקובאני והמחבלת עבר דרך עפרין - שתי הערים בצפון סוריה שבהן כוחות טורקים ביצעו פעולות נגד ה-YPG בשנים האחרונות. סוילו השווה את תנחומי ארה"ב ל"רוצח שהגיע כאחד הראשונים לזירת הפשע".

ארגון ה-PKK הוביל מרד נגד המדינה הטורקית מאז 1984 ויותר מ-40,000 בני אדם נהרגו בעימותים. הוא נחשב לארגון טרור על ידי טורקיה, האיחוד האירופי וארה"ב. כזכור משטרת איסטנבול מסרה כי היא עצרה 46 בני אדם בקשר לפיגוע בלב העיר, כולל האישה הסורית אלבאשיר שעל פי החשד הניחה את המטען.

בחקירה ראשונית, האישה אמרה שהיא אומנה על ידי חמושים כורדים בסוריה ונכנסה לטורקיה דרך אזור עפרין בצפון מערב סוריה, כך מסרה המשטרה.

טורקיה איסטנבול פיגוע ארגון טרור הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד