י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלחמה חדשה בטכנולוגיה

המשפיע החסידי שהצית את השטח במאבק נגד ה"נדרים פלוס"

המלחמה נגד עמדות ה'נדרים פלוס' שמסעירה את המגזר החלה בשיחה של המשפיע רבי צבי מאיר זילברברג שפורסמה לראשונה ב'בחדרי' ובעקבותיה נופצו עשרות מכשירים בבתי כנסת, בטענה שהם מחוברים לרשת, שלפי המשפיע: "רבים חללים הפילה" | המאבק וחילוקי הדעות

המשפיע החסידי שהצית את השטח במאבק נגד ה"נדרים פלוס"
המשפיע ר' צבי מאיר לצד מכשיר שנופץ צילום: שוקי לרר

מיד לאחר חג הסוכות פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' על "אספת ההצלה" להתחזקות מול סכנת פגעי הטכנולוגיה במסגרת חבורת "אום אני חומה" בראשות הרה"צ המשפיע רבי צבי מאיר זילברברג.

המשפיע רבי צבי מאיר מכנס מדי שנה אלפים ומתריע על סכנות הטכנולוגיה. השנה שלף המשפיע איסור טכנולוגי חדש ותקף את מכשירי ה'נדרים פלוס' וה'קהילות' שבבתי הכנסיות המשמשים לתרומות ואף להטענת 'רב קו' לנסיעות באוטובוסים. המכשירים נמצאים בכל בתי הכנסת ברחבי הארץ.

ר' צבי מאיר תקף את מכשירי הנדרים בבתי הכנסת

‏פרויקט נדרים פלוס נוסד לפני 7.5 שנים על ידי יהודי ירא שמים שומר תורה ומצוות שליבו חם לכל ‏דבר שבקדושה, בראותו את הקושי בגביית התרומות וההתחייבויות לבית הכנסת, הגה פתרון: חיבור בתי הכנסת לסליקה באשראי והנגשת אפשרות התרומה באשראי על ידי ‏הצבת טאבלט חסום ומוגן הרמטית בכניסה לבית המדרש.

הפרויקט תפס תאוצה אדירה עד שהוא נמצא כיום כמעט בכל בית כנסת בריכוזים החרדיים מכל העדות והחוגים. במהלך שנות קיום הפרויקט עברו דרכו כ-2 מיליארד שקלים לצדקה באשראי בלבד בכ-20,000,000 תרומות.

כעת טוען המשפיע, מתוך ידיעה, שהמכשירים הללו ניתנים לפריצה ורבים חללים הפילה, כך לדברי ר' צבי מאיר. מאז, הקיצונים שבקיצונים החלו בשבירת המכשירים בבתי כנסת תוך שהם גורמים נזק כבד ועוברים באיסור גזל חמור ביותר. 

בחצרות רבות שבהן נשברו המכשירים מביעים התנגדות לכך. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בבתי מדרש באזור מאה שערים ואף בבית שמש, שם ניזוקו המכשירים, מביעים התנגדות לכל המהלך. בבתי כנסת אף פרסמו תמונות של אותם אלו ששברו וניתצו. 

בתוך חוגי הקנאים היחס למכשירים אלו גורר ויכוחים ערניים, כשמצד אחד ישנן חבורות של צעירים אקטיביסטים שיוצאים בלילות בכדי לנפץ את אותם מכשירים ומצד שני את גבאי המוסדות שמתנגדים בכל תוקף לנזקים ברכוש, כמו בביהמ"ד סאטמר יואל בירושלים, שם מספר פעמים המכשירים נותצו והגבאים תיקנו אותם מחדש. גם בתולדות אהרון, שם יש מכשיר עם חסימה מוחלטת ומחמירה, הצבת המכשיר גררה ויכוח ואף מס' ניסיונות לנפצו. מאידך, בשטיבלאך מאה שערים שם הקנאים יותר שולטים, המכשירים נופצו מהרגע הראשון ללא מתן אפשרות לתקנם. 

המכשיר שנותץ בחצר חסידות דושינסקיא

בחברת 'נדרים פלוס' שסובלים מהעניין, פרסמו מכתב ארוך ומנומק על המלחמה שמנהלים נגד המכשירים ומסבירים כי בשל הרתיעה המובנית והמובנת של כל איש ישראל משימוש באמצעים טכנולוגיים המבוססים על האינטרנט שלא במקום הצורך, והחשש של חלק מהקהילות על סחף באפשרויות ‏השימוש בעמדות, התבקשנו במהלך השנים על ידי ועדות הרבנים לענייני טכנולוגיה של קהילות שונות ליצור מסלולים מותאמים לצרכי קהילתם.

בעמדות קיימים כעשרה מסלולים שונים בדרגות ‏סינון שונות על מגוון האפשרויות הקיימות בעמדות, החל מסגירה הרמטית של כל האפשרויות מלבד אפשרות תרומה לביהמ"ד בלבד ועד פתיחת כל האפשרויות הקיימות, כל קהילה לפי צרכיה. ‏העמדות עברו בדיקה, פיקוח ואחר כך אישור על ידי הועדות השונות לפי דרישתם.

ב'נדרים פלוס' מסבירים כי ‏בשנה האחרונה התאגדו קהילות רבות מקהילות החסידים תחת גוף על הנקרא 'ועד קהילות הקודש' ‏שמרכז את ענין השמירה מפני פגעי הטכנולוגיה באותן קהילות. נציגי ועד קהילות הקודש נפגשו עימנו מספר פעמים עד שהתגבש מסלול מיוחד המפוקח על ידם ואליו מחויבים כל הקהילות שתחת הועד. ‏המסלול פעיל מספר חודשים לשביעות רצון רבני הועד.

לאחר השקעה ארוכת שנים עמדות 'נדרים פלוס' חסומות ומוגנות בצורה הרמטית מכל פגעים ומרעין בישין. אין אפשרות לגישה לשום דבר שאיננו מאפשרים לכתחילה. לטענתם, כל הסיפורים והשמועות המתרוצצים ברחוב ועל גבי פשקווילים כאלו ואחרים לא התרחשו בעמדות נדרים פלוס!! על פי חוות דעת עדכנית של מומחי טכנולוגיה שגדולי ישראל סמכו את ידם עליהם, עמדות נדרים פלוס בלתי ניתנות לפריצה באופן גורף!

ב'נדרים פלוס' מתייחסים למאבק האחרון ואומרים כי בימים האחרונים ניסו לגשש ולהבין מה מטרת המאבק האגרסיבי המתנהל נגדם. זה לא היה ‏קל לאור העובדה שאף גורם לא פנה אליהם בדרישות כלשהן ולדבריהם הם יתקשו לאתר את הגורם האמיתי ‏שמנהל את המלחמה הזו.

הם מוסיפים עוד: "עמדנו בקשר עם טובי העסקנים ופעילי המאבקים נגד פגעי הטכנולוגיה מכל העדות והחוגים כולל אנשי הישוב הישן ולאחר תחקיר מורכב התברר כי מאחורי הכול עומד אדם אחד מבני ברק מקורב להגרצ"מ זילברברג שקידש מלחמה על נוכחות האינטרנט במרחב החרדי ‏בכלל".

‏עוד הם מדגישים כי "כולנו מייחלים ומצפים ליום שבו כל הרשעה כולה כעשן תכלה וניגאל מהצרה הנוראה הזו צרת האינטרנט שמהווה חורבן נורא לכל העולם כולו, גויים ויהודים להבדיל, אמנם למרבה הצער כל זמן שלא נזכה לגאולה הזו הרי שהעולם כולו מתנהל באמצעות הקליפה הזו שבאה לידי שימוש ביום יום של כל אדם, מכספומטים, מכשירי תיקוף רב קו, מצלמות אבטחה בבתי כנסיות, קול הלשון ועוד".

"‏אך אותו עסקן מבני ברק שמנהל את המאבק לא בא אלינו בדרישות. המטרה היחידה והסופית ‏היא הסרת כל העמדות כולן ללא יוצא מן הכלל, בעוד דעת רוב מוחלט של רבני ישראל מכל העדות והחוגים היא שמכשיר זה רבה תועלתו הוודאית מנזקו, ובעצם יש כאן ניסיון לכפות את ‏דעתו על כל כלל ישראל". ‏

נדרים פלוס רבי צבי מאיר זילברברג פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד