כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הועברו לשיקום

בעלי החיים הוחזקו בתנאים מחפירים

בעקבות תלונות שהתקבלו על החזקת בעלי חיים בתנאים ירודים, פעלו גורמי השירות הווטרינרי יחד עם גורמי רווחה של עיריית ראשון לציון והשיטור העירוני לחלצם | בביקור נמצא כי בעלי החיים הוחזקו בתנאים מחפירים, והם הועברו לשיקום במרפאה הווטרינרית העירונית

בעלי החיים הוחזקו בתנאים מחפירים
בעלי החיים צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

בפעילות משותפת של מינהל הרווחה והשילוב החברתי, האגף לשירותים וטרינרים, החברה לביטחון ומשטרת ישראל, חולצו לפני כשבועיים מספר רב של ארנבונים ומכרסמים מדירה בראשון לציון.

המידע התקבל לאחר דיווח של גורמי הרווחה לשירות הווטרינרי על בית שבו מוחזקים מספר רב של בעלי חיים בתנאים מחפירים. 

כלל הגורמים פעלו בכדי להסדיר את הנושא מול המחזיקים בבעלי החיים באופן משולב, אולם משלא חל שיפור בתנאיהם - הם נאלצו לפנות לבית המשפט ולפעול בכדי לחלצם.

תנאים מחפירים/קרדיט: עיריית ראשון לציון 

בעקבות הוראה מבית המשפט הגיעו לדירה רופא וטרינר עירוני מומחה ומפקח בעלי חיים מלווים בעובדת סוציאלית ובנציגי החברה לביטחון ומשטרת ישראל. בביקור נמצא כי החיות הוחזקו באופן אגרני הפוגע הן בבריאות הציבור והן ברווחת בעלי החיים. בעקבות כך הוחלט להחרים מספר רב של בעלי חיים והם הועברו לבדיקה ולשיקום במרפאה הווטרינרית העירונית, שמהווה מתקן מוגן מטעם חוק צער בעלי חיים. לאחר שיקום נמצא לכל בעלי החיים שהוחזקו בית חם וטוב. במקביל, גורמי הרווחה ממשיכים את הליווי והטיפול בתושבים שהחזיקו בחיות. 

ד"ר תומר ניסימיאן מציין כי "אגרנות של חפצים או בעלי חיים מהווה בעיה משמעותית מאוד לסביבה ולגורמים הציבוריים. במקרים רבים הבעיה מובילה לבעיות של בריאות ציבור, ביטחון סביבתי וגם רווחת בעלי החיים, באם הם מעורבים במקרה. על מנת להגיע לפתרון טוב וכולל השירות הווטרינרי פועל כגורם מקצועי בשיתוף עם כלל הגורמים בכדי לסייע לתושבים, לבעלי החיים ולסביבה".

 

בעלי חיים צער בעלי חיים התעללות בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד