כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ניסו להתנער

אל תהיו פראיירים: הרוויח מחברת הביטוח קרוב למיליון שקל

תאונת דרכים במהלך העבודה הובילה לנכות רפואית צמיתה בשיעור 62% ∙ הנפגע, גבר כבן 25, יקבל מהמוסד לביטוח לאומי לאורך חייו קצבה חודשית של כ- 12,000 ₪, סכום המוערך בכ-4 מיליון ₪ ∙ לאחר ניהול ההליך בביהמ"ש המחוזי בחיפה, התגבש הסכם פשרה לפיו חברת הביטוח תשלם לנפגע עוד כמיליון ₪

אל תהיו פראיירים: הרוויח מחברת הביטוח קרוב למיליון שקל
מזומן צילום: פלאש 90

חברת הביטוח טענה שקצבאות ביטוח לאומי מכסות את כל הנזק – אבל תשלם קרוב למיליון ₪ נוספים.

בשנת 2018 נפגע ג', גבר כבן 25 מאזור הצפון, בתאונת עבודה. בבדיקת CT שנערכה באותו היום הודגמו חבלות קשות בכבד, בטחול, באחת הכליות, בעמוד השדרה ובעצם הירך. הוא אושפז במשך כחודש, ולאחר השחרור מבית החולים תבע את המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה.

ועדה רפואית של הביטוח הלאומי קבעה לג' 62% נכות לצמיתות, והוא החל לקבל קצבת נכות מעבודה וכן קצבה מיוחדת – שמסתכמות בכ-12,000 ₪ בחודש.

מאחר שתאונת העבודה התרחשה ברכב, תבע ג' – בעזרת עו"ד איאד מטאנס, מומחה לדיני נזיקין ולתאונות – גם את חברת הביטוח שביטחה את אותו רכב. חברת הביטוח העלתה מספר טענות על-מנת שלא לשלם לג' פיצויים: תחילה טענה כי הרכב לא היה בתנועה, ועל כן לא מדובר בתאונת דרכים, וכי בכל מקרה חישוב הנזק בכתב התביעה מופרך. עוד טענה הייתה כי "על-פי כל חישוב סביר שייערך, תקבולי המוסד לביטוח לאומי בולעים ומאפסים (בעודף רב!) את נזקי התובע".

כמו כן טענה חברת הביטוח כי התובע לא המציא תלושי שכר אותנטיים לתקופה שלפני התאונה. החברה אף רמזה כי מאחר שהתובע הועסק על-ידי אביו, "נראה כי הדיווח למוסד לביטוח לאומי על שכר גבוה יותר נעשה מתוך פזילה להתדיינות".

סעיף נוסף בכתב ההגנה של חברת הביטוח התייחס לשיעור הנכות, ובפרט ציין כי "חלק ניכר מהנכויות אינן בעלות כל השפעה תפקודית" כך ש-ג' יכול למעשה לפרנס את עצמו.

עורך הדין שייצג את ג', איאד מטאנס, לא ויתר – ולבסוף, למרות כל הטענות, החליטה חברת הביטוח לחתום על הסכם פשרה. על-פי ההסכם, תשלם חברת הביטוח לג' סכום כולל של 950,000 ₪, סכום זה מתווסף כמובן לתשלומים שיקבל ג' מהמוסד לביטוח לאומי לאורך כל חייו – קצבה חודשית בשווה של כ- 12,000 ₪.

 

ביטוח לאומי פיצויים תשלום פיצויים כסף תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד