כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יחקרו את חיילי צה"ל?

גנץ תוקף את האמריקנים: "לא נשתף פעולה ולא נאפשר"

בעקבות הדיווח כי ה-FBI האמריקני יחקור את נסיבות מותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו עאקלה במהלך פעילות צבאית בג'נין. שר הביטחון היוצא מבהיר לאמריקנים כי ישראל לא תאפשר את ההתערבות בענייניה הפנימיים ולא תשתף פעולה עם החקירה

גנץ תוקף את האמריקנים: "לא נשתף פעולה ולא נאפשר"
גנץ וביידן צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שר הביטחון היוצא בני גנץ מגיב לדיווחים כי ה-FBI האמריקני מתכוון לחקור את נסיבות מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה במהלך פעילות צבאית בג'נין ותוקף את האמריקנים על ההתערבות הבוטה.

"ההחלטה של משרד המשפטים האמריקאי לחקור את מותה המצער של שירין אבו עאקלה היא טעות קשה", קובע השר גנץ. לדבריו, "צה"ל ביצע חקירה עצמאית ומקצועית, שהוצגה לאמריקאים ששותפו בפרטים".

כל הדיווחים ב'בחדרי חרדים' על שירין אבו עאקלה

"הבהרתי לנציגי האמריקאים שאנו עומדים מאחורי חיילי צה"ל, שלא נשתף פעולה עם אף חקירה חיצונית, ולא נאפשר התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל". כך גנץ בהודעה נחרצת אך בפועל מי שככל הנראה יצטרך להתמודד עם הסאגה בפועל יהיה שר הביטחון הבא אריה דרעי/בצלאל סמוטריץ'/יואב גלנט.

חיילי צה"ל בפעילות מעצר מחבלים. אילוסטרציה | צילום: דו"צ.

כזכור אמש דווח לראשונה ב'ערוץ 14', כי משרד המשפטים האמריקני עדכן לאחרונה את משרד המשפטים הישראלי כי ה-FBI, פתח בחקירה פלילית סביב מותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו-עאקלה שנהרגה במהלך מבצע של צה"ל בג'נין בחודש מאי.

כבר לפני חודשיים בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה, העביר ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד מסר תקיף וברור לממשל האמריקני לבל יהין להתערב בחקירת מותה של העיתונאית הפלסטינית, אך נראה כי איומיו נפלו על אוזניים ערלות.

שר הביטחון היוצא גנץ. | צילום: Sraya Diamant/Flash90.

לפיד אמר אז בטקס כי "ישראל הביעה צער על מותה של העיתונאית. זוהי טרגדיה שקרתה באמצע תקרית שבה נורתה אש כבדה בידי טרוריסטים. צה"ל לעולם אינו יורה במכוון על חפים מפשע", והדגיש כי "אנחנו מחוייבים לחופש העיתונות ולכללי פתיחה באש מהמחמירים בעולם, אבל שיהיה ברור אני לא אתן שיעמידו לדין לוחם בצה"ל שהגן על חייו מירי של טרוריסטים רק כדי שנקבל מחיאות כפיים בחו"ל".

"אף אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו. ללוחמים שלנו יש גיבוי מלא מממשלת ישראל ומעם ישראל". כך לפיד במסר לממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

שירין אבו עאקלה בני גנץ חקירה FBI חיילי צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד