י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
סמוך לאריאל

דקר, גנב רכב וביצע תאונה: 3 נרצחים ומס' פצועים בפיגוע משולב

בפיגוע משולב של דקירה ודריסה שהתרחש הבוקר באזור התעשיה אריאל ובכביש 5 נפצעו לפחות שישה בני אדם - בשלוש זירות שונות | מותם של שלושה מהנפגעים נקבע בזירה ע"י כוחות ההצלה | המחבל חוסל בירי לאחר שניסה להימלט ברכב גנוב - וביצע תאונה | עדכונים שוטפים

דקר, גנב רכב וביצע תאונה: 3 נרצחים ומס' פצועים בפיגוע משולב
זירת הפיגוע צילום: דוברות הצלה

שלושה בני אדם נרצחו הבוקר (שלישי) בפיגוע משולב שאירע באזור התעשייה באריאל ובכביש 5 - חוצה שומרון. ארבעה ישראלים נוספים נפצעו באורח קשה ואנוש ופונו לבית החולים בלינסון בפתח תקווה. המחבל נוטרל ע"י אזרחים כוחות צה"ל.

מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל הגיע לשער הכניסה באזור התעשייה אריאל, שם דקר שני אזרחים ישראלים. משם המשיך לתחנת דלק סמוכה, בה נדקרו אזרחים נוספים. בהמשך גנב מהמקום רכב, דרס אזרח נוסף וגרם לתאונה קשה. לוחמי צה"ל הצליחו לחסל אותו במהלך ניסיון ההימלטות. כוחות צה"ל סורקים באזור אחר סייענים.

הציבור מתבקש להרבות בתפילה עבור הרב עידו בן חיה אביבה שנפצע קשה בפיגוע באריאל, ונזקק לרחמי שמים מרובים. הפצוע, תושב העיר אלעד המאושפז בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. והן א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים.

בארגון מד"א מסרו כי חובשים ופראמדיקים בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ל-6 נפגעים, בהם 2 שמותם נקבע בשטח (1 באריאל ו-1 בכביש 5) ופינו לבי"ח בלינסון 4 פצועים, בהם 1 אנוש ו-3 קשה. מותו של אחד ההרוגים, גבר כבן 35 נקבע באזור התעשיה באריאל סמוך לתחנת דלק טן, לאחר שסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון ומפנים לבי"ח בלינסון בסיוע כוח רפואה של צה"ל 3 פצועים, בהם 1 אנוש תוך כי פעולות החייאה ו-2 קשה בהכרה כבני 40 עם פצעי דקירה.

בכביש 5 ממחלף חוצה שומרון לפדואל: פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר בן 50 עם פגיעה רב מערכתית שנפגע בתאונת דרכים ומפנים לבי"ח בלינסון גבר בן 35 במצב קשה בהכרה עם דקירה בפלג גופו העליון.

אלן פוס חובש איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני פצועים אנוש וקשה כתוצאה מדקירות. ביצעתי החייאה על אחד מהם (נהג רכב) ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל במצב אנוש לבית החולים. בזמן ההחייאה שביצעתי על הפצוע נמסר לי כי הפצוע הנוסף פונה אף הוא מהזירה במצב קשה. עוברי אורח סיפרו לנו כי המחבל ברח מהזירה". יובל זילברפניג חובש איחוד הצלה אמר: "תוך כדי נסיעה בכביש 5 נתקלתי בזירה של קשה של תאונה עם מעורבות מספר כלי רכב. עוברי אורח סיפרו לי כי מדובר במחבל שברח מזירת הפיגוע בתחנת הדלק וגרם לתאונה. הענקנו בזירה סיוע למספר נפגעים ולמרבה הצער נקבע מותו של אחד הפצועים".


ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר כי הוא "מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע הקשה באריאל ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח". יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפיגוע באריאל: "כבר ביומה הראשון של הכנסת החדשה אנחנו מקבלים תזכורת כואבת לנושא הכי חשוב ודחוף שעל שולחננו. חייבים להחזיר את הביטחון לכל אזרחי ישראל ולהחזיר את ההרתעה שנשחקה. מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים בפיגועים באריאל".


זירת הפיגוע//צילום: דוברות מד"א

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב אף הוא לפיגוע הדקירה הקשה באזור תעשייה באריאל: "פיגוע זה הוא תוצאה ברורה של אובדן המשילות ואובדן ההרתעה של הממשלה היוצאת, הממשלה הנכנסת חייבת להתנהל כממשלה לאומית וחייבת להפוך את המשוואה".

"מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד בטחוני", הוסיף דגן. "מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלסטינית, לא כל מיני מקומיים. ועד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו. זו אחריות הממשלה הנכנסת להחזיר את הכבוד הלאומי וזה מה שימנע את פיגועי הטרור. אני שולח חיבוק גדול לחברי אלי שבירו ולכל תושבי אריאל. תושבי ישראל והשומרון ינצחו את הברברים מהרשות הפלסטינית. אנחנו דורשים מהממשלה הנכנסת להפוך את המשוואה ולהחזיר את ההרתעה".

פיגוע דקירה אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד