י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהיכן יחזירו?

אלו שנשארו בחוץ: הסכום המטורף שחייבות מרצ והבית היהודי למדינה

ארבע מפלגות שהיו חלק מהכנסת הקודמת לא ישובו היום למשכן להשבעת הכנסת ה-25. בכנסת שלחו לשלושה מהן מכתב ובו מתריעה בפניהן על החוב שיש להן כלפי המדינה | מרצ חייבת 16 מיליון שקל. הבית היהודי חייב 15.8 מיליון שקל ו'דרך ארץ' שחייבת 3.23 מיליון שקל לקופת המדינה

אלו שנשארו בחוץ: הסכום המטורף שחייבות מרצ והבית היהודי למדינה
קמפיין של מרצ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הכנסת ה-25 תושבע היום בסימן של התחדשות ושינוי, מדובר בכנסת הראשונה מאז קום המדינה בה חברי סיעת מרצ לא יהיו מיוצגים בכנסת ישראל. יחד איתם "נכחדו" גם מפלגות ימינה, דרך ארץ ובל"ד שחבריה כיהנו בכנסת הקודמת אולם לא עברו את אחוז החסימה בכנסת הנוכחית.

לאחר התוצאות הסופיות שיגרה הכנסת מכתב לשלוש מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות אך נותרו עם חובות לכנסת שנאמדים בכ־35 מיליון שקל. מאחר שכל המפלגות הללו בחובות והן אף קיבלו מקדמה למימון הבחירות לא ברור מהיכן יחזירו את כל החוב.

חובה של מרצ עומד כעת על 16 מיליון שקל. מהחוב הכולל קוזז סכום של 1.4 מיליון שקל, מאחר שצברו לפחות 1% מהקולות הכשרים. עם הגשת הרשימה לוועדת הבחירות המרכזית באמצע ספטמבר 2022 קיבלה המפלגה מקדמת מימון בחירות של 5.1 מיליון שקל, והיה לה חוב 10.8 מיליון שקל.

החוב הכולל של הבית היהודי הוא 15.8 מיליון שקל. המפלגה קיבלה מקדמת מימון בחירות של 6.2 מיליון שקל, והיה לה חוב של 9.57 מיליון שקל. מהחוב הכולל קוזז סכום של 1.4 מיליון שקל, מאחר שצברו לפחות 1% מהקולות הכשרים.

מפלגת דרך ארץ בראשות יועז הנדל, שלא התמודדה בבחירות האחרונות, חייבת 3.23 מיליון שקל.

מרצ הבית היהודי כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד