כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתוך הספר של הוריו הי"ד

קידוש ה': ניצול הפיגוע במומבאי יקריא תהילים בהשבעת הכנסת

הילד מוישי הולצברג שניצל מהפיגוע בבית חב"ד בהודו יקריא היום בהשבעת הכנסת ה-25, מזמור תהילים מספר שהיה שייך להוריו שנרצחו בפיגוע במומבאי | מנכ"ל הכנסת: "מוישי מסמל יותר מכל את החיבור בין העבר לעתיד ואת התקווה לעתיד טוב יותר שתמיד מלווה את עמנו"

קידוש ה': ניצול הפיגוע במומבאי יקריא תהילים בהשבעת הכנסת
מוישי הולצברג ומזכיר הכנסת דן מרזוק צילום: דוברות הכנסת

לפני 14 שנה התרחשה מתקפת טרור בהודו שהביאה למאות הרוגים, ביניהם הזוג גבי ורבקי הולצברג שבנו את בית חב"ד במומבאי. בנם מוישי, אז רק בן שנתיים, ניצל מהתופת, הודות למטפלת המקומית המסורה סנדרה. היום (שלישי) יגיע הילד מוישי, שהפך בינתיים לנער, וייקח חלק בטקס השבעת הכנסת ה-25.

הולצברג יקריא את מזמור קכ"ב מתהלים, במעמד שהפך למסורת בשנים האחרונות במליאת הכנסת ולפיה בכל השבעה של כנסת חדשה, יוקרא מזמור תהילים מספר בעל חשיבות היסטורית לקהילות ישראל. זאת ועוד, מוישי יקריא את המזמור מתוך ספר התהלים שהיה שייך להוריו שנרצחו בפיגוע. הספר הובא ארצה שנים לאחר הפיגוע, יחד עם הפמוטים של אימו, החנוכייה של אביו וחפצים נוספים.

 ספר התהלים של משפחת הולצברג (באדיבות המשפחה)

מוישי הופתע כשהגיעה הפנייה מהכנסת: "זהו קידוש השם גדול. זוהי זכות להיות חלק מהדבר האדיר הזה. אני מאד מתרגש להגיע למעמד המכובד, בפרט עם הספר שהיה אצל הוריי בהודו".

מאז האסון שפקד את המשפחה, גדל מוישי בבית סבו וסבתו בעפולה. "כמה צרות עבר דוד המלך ועם כל זה, הוא מכונה דוד נעים זמירות. לוקחים את הצרה והופכים לצוהר. זה המוטו שלוקחים מהתהלים." אמר הסבא הרב שמעון רוזנברג.

לפני 4 שנים חזר מוישי לביקור במומבאי, לראשונה מאז הפיגוע הנורא. מוישי חולם להמשיך את דרכו של הוריו ולשמש שליח חב"ד במומבאי בעתיד.
מנכ"ל הכנסת גיל סגל: ״אין מתאים ומרגש ממוישי להקריא מזמור תהילים במעמד השבעתה של כנסת חדשה המבטאת את ריבונותינו בארצנו. מוישי מסמל יותר מכל את החיבור בין העבר לעתיד ואת התקווה לעתיד טוב יותר שתמיד מלווה את עמנו. אני גאה בבחירה בו״.

קידוש ה' השבעת חברי הכנסת מוישי הולצברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד