כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי הבריחה הרוסית

זלנסקי ביקר בחרסון המשוחררת והעניק מדליות

יומיים בלבד אחרי שרוסיה השלימה את הבריחה מחרסון, הגיע אתמול נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי לביקור בעיר המשוחררת, הניף מחדש את הדגל האוקראיני בכיכר הסמוכה לבית המועצה, נשא נאום, שר את ההמנון האוקראיני וחילק מדליות לחיילים

זלנסקי ביקר בחרסון המשוחררת והעניק מדליות
הנשיא זלנסקי בחרסון המשוחררת צילום: לשכת נשיא אוקראינה

הנשיא זלנסקי הגיע אתמול (שני) לחרסון המשוחררת אחרי שהרוסים נמלטו ממנה בבושת פנים. זלנסקי סייר מעט ברחבי העיר, כשהוא ללא קסדה וללא אפוד מגן ובבגדים אזרחיים. הוא הוקף במאבטחים חמורי סבר שלא אפשרו לאזרחים להתקרב אליו, אבל אזרחים רבים עמדו במרפסות וקראו קריאות בשבחו.

התושבים קראו לעבר זלנסקי והפמליה שעמו "תהילה לאוקראינה", והנשיא השיב להם בתשובה המקובלת "התהילה לגיבורים". זמן קצר לפני הביקור של נשיא אוקראינה בעיר נחת בה פגז רוסי, ומיד לאחר שעזב את חרסון נשמעו כמה פיצוצים נוספים. בנאומו אמר זלנסקי כי הוא בא לחרסון כדי להפיח רוח חיים בעיר ובמחוז, ולהוכיח לתושבים שהתקוות שלהם התגשמו והשחרור שלהם מהכובש הרוסי אכן קרה בפועל. "זוהי תחילת הסוף של המלחמה המיותרת הזאת", הוסיף הנשיא האוקראיני.

נשיא אוקראינה מפגין אומץ רב מאז הימים הראשונים של המלחמה, ובתקשורת העולמית פורסמה במיוחד התגובה שלו להצעה האמריקאית לפנות אותו מאוקראינה עם פרוץ המלחמה. "אני צריך נשק, לא טרמפ" השיב כשהוצע לו לברוח, והפיח רוח חיים באזרחי אוקראינה, דבר שללא ספק תרם רבות לרוח הלחימה ולהישגים המפתיעים של הצבא האוקראיני שהצליח לסכל את הפלישה הרוסית, וגם לגרש את הכובשים הרוסיים מאזור קייב הבירה ובהמשך גם ממחוז חרקוב, ומחלק ממחוז חרסון.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי חרסון מדליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד