כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחקר מעמיק

פייזר ומודרנה יבדקו: האם החיסון גורם נזק לטווח הארוך

חברות התרופות מודרנה ופייזר יחקרו האם הזריקות שלהם גורמות לבעיות ארוכות טווח. החברות יעקבו אחר אנשים שסבלו מהשפעות שליליות מהזריקות. הם ינסו לקבוע את ההשפעות השליליות ארוכות הטווח שהיו להם

פייזר ומודרנה יבדקו: האם החיסון גורם נזק לטווח הארוך
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברות פייזר ומודרנה יבצעו ניסויים כדי לקבוע אם קיימות השפעות בריאותיות שליליות ארוכות טווח הקשורות לחיסוני הקורונה. המחקרים יכללו מעקב אחר מספר קטן של אמריקאים שסבלו מתופעות לוואי נדירות לאחר שקיבלו את הזריקות במהלך השנתיים האחרונות.

שתי החברות נדרשות לבצע מחקר ארוך טווח זה על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) כתנאי לאישור החיסון מוקדם יותר השנה. דלקת בלב הייתה תופעת לוואי החמורה השכיחה ביותר שדווחה מהזריקות - אם כי היא עדיין נדירה מאוד.

חברת מודרנה שבסיסה בקיימברידג', מסצ'וסטס, כבר השיקה שני ניסויים שעוקבים אחר ההשפעות השליליות של הזריקה שלה, בספטמבר האחרון. חברת פייזר מניו יורק אמרה לרשת NBC כי היא תשיק בחודשים הקרובים ניסוי שיכלול 500 בני נוער וצעירים מתחת לגיל 21. החברות יעקבו אחרי חלק מהמטופלים למשך עד חמש שנים, אך התוצאות צפויות להתחיל להגיע כבר בשנה הבאה, כך דווחה רשת NBC.

מחקר שנערך על ידי מרכז קולומביה הבריטית לבקרת מחלות בקנדה, מצא כי 58 מכל מיליון מקבלי חיסון שתי זריקות של מודרנה, פיתחו את המצב הרפואי של דלקת בלב. אותו מחקר מצא כי 21 מכל מיליון מקבלי החיסון המקורי של פייזר בשתי מנות סבלו גם מבעיית הלב.

המקרים היו שכיחים ביותר בקרב גברים מתחת לגיל 30, והשפיעו על יותר מ-250 לכל מיליון גברים בגילאי 18 עד 29. המצב מתרחש כאשר השכבה האמצעית של דופן הלב הופכת לדלקתית. הסובלים עלולים לחוש קוצר נשימה, עייפות וכאבים בחזה. זה בדרך כלל חולף מעצמו אבל במקרים נדירים זה יכול להוביל להתקף לב, שבץ או אפילו מוות.

הדאגה מהדלקת הביאה מדינות לבטל לצעירים שיש להם סיכוי נמוך יותר לחלות בקורונה, לא לתת להם זריקות. דנמרק ונורבגיה כבר אסרו על חיסוני קורונה לאנשים שאינם קשישים, שבדיה הפסיקה להמליץ ​​עליהם לבני 12 עד 17.

חברת פייזר חברת מודרנה קורונה חולי קורונה fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד