כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לקראת פגישת המו"מ מחר

הקרב על התיקים | ב"יהדות התורה" מאיימים: "נתמוך רק מבחוץ"

בעוד תפקידיהם של בכירי מפלגת 'יהדות התורה' משה גפני ויצחק גולדקנופף מובטחים מול הליכוד, בכל הנוגע לאיוש תפקידים נוספים לחברי המפלגה הנוספים קיימים חילוקי דעות. ב'דגל התורה' מתעקשים על סגן בתחבורה עם סמכויות של שר, בליכוד מסרבים. והאם פרוש יתפשר?

הקרב על התיקים | ב"יהדות התורה" מאיימים: "נתמוך רק מבחוץ"
חברי יהדות התורה בבית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי נתק בן יומיים, ייפגשו מחר צוותי המו"מ של 'יהדות התורה' עם אנשי הליכוד. החרדים מבחינתם מצפים לקבל בפגישה תשובות, ראשית בנושא התקציבים לחינוך, השוואת תקציבי החינוך ומענה לאפליית תקציב הישיבות.

בינתיים, גם בנושא התפקידים ישנם חילוקי דעות, ב'יהדות התורה' קיבלו הסכמה רק לתפקידים עבור ראשי המפלגה: תפקיד יושב ראש ועדת הכספים למשה גפני ומשרד השיכון ליצחק גולדקנופף.

על שאר התפקידים קיימת עדיין מחלוקת. ביהדות התורה דורשים את תפקיד משרד התחבורה על ידי מינוי סגן שר במעמד שר שמיועד לח"כ אורי מקלב ותפקיד שר לענייני ירושלים ומורשת ונגב והגליל שמיועד לחבר הכנסת מאיר פרוש.

בליכוד לא ששים לוותר על תיק התחבורה, שאמנם נחשב לתיק בינוני, אך משמעותי, וטרם השיבו לדרישה, אך גורמים בליכוד טוענים כי יסכימו רק לתפקיד סגן שר בתחבורה תחת שר, ככל הנראה מהליכוד.

גם בנושא תפקידו של פרוש ישנם חילוקי דעות: בליכוד נוטים שלא להעביר לפרוש גם את תיק מורשת וללא הנגב והגליל ומבקשים מפרוש להסתפק במשרד לענייני ירושלים, אך פרוש מתעקש לעת עתה.

בליכוד טוענים כי ל'יהדות התורה' מגיעים רק 3 וחצי משרות על שבעת המנדטים שלה, כך שמפתח השרים הוא על כל 2 חכים תפקיד שר, אך ביהדות התורה טוענים כי מגיע להם יותר.

ב'יהדות התורה' יש מי שמאיים כי אם בליכוד לא יענו לדרישותיהם עם לא יהססו לתמוך בממשלה מבחוץ ולא להצטרף אליה עד שימלאו את הדרישות שלהם.

בתוך כך, ביהדות התורה חלוקים בתוכם בנושא חוק הגיוס. בעוד ב'דגל התורה' רוצים שייכתב בסיכום כללי כי חוק הגיוס יחוקק בהסכמה כללית, ב'אגודת ישראל' מתעקשים להכניס סעיף מפורט עם העדפה לחקיקת 'חוק טל' לצד חוק יסוד ערך לימוד התורה.

יהדות התורה משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד