כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משרד הבריאות הפלסטיני

"אזרח (אלמוני) מת מירי של הכיבוש הישראל"

אחרי הפיגוע הרצחני באריאל: בהודעה שפרסם משרד הבריאות הפלסטיני בפייסבוק כונה המחבל מוחמד מוראד סאמי סוף "אזרח אלמוני", ונכתב כי הוא "מת מירי של הכיבוש הישראלי בצפון סלפית". חבר הכנסת החדש משה סעדה כתב: "הגיע הזמן שנשנה את המשוואה ונתייחס לרשות הטרור הזו כפי שהיא באמת"

"אזרח (אלמוני) מת מירי של הכיבוש הישראל"
זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל צילום: Jamal Awad/Flash90

בעקבות הפיגוע הרצחני באריאל, במהלכו רצח המחבל הפלסטיני מוראד סאמי סוף, תושב הכפר חארס, שלושה ישראלים, פרסם משרד הבריאות הפלסטיני הודעה על האירוע בעמוד הפייסבוק שלו. בפוסט לא התייחס משרד הבריאות לפיגוע עצמו, ולמעשה הצדיק את המחבל: "אזרח (אלמוני) מת מירי של הכיבוש הישראלי בצפון סלפית", נכתב.

חבר הכנסת החדש משה סעדה הגיב להודעה זו של משרד הבריאות הפלסטיני, וכתב: "הפיגוע הבוקר הוא תוצאה של ההסתה של אבו מאזן. האיש ששר הביטחון הנוכחי אירח בסלון ביתו ושהוא והרשות שהוא עומד בראשה לא מפסיקים להסית נגד מדינת ישראל. הגיע הזמן שנשנה את המשוואה ונתייחס לרשות הטרור הזו כפי שהיא באמת, וכך נעשה בקרוב. שולח תנחומים לנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים".

במהלך היום תקפו רבים את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על הפיגוע האיום, וקראו לשר הביטחון הישראלי לנתק את הקשר הקיים איתו. בעקבות הפיגוע באריאל קרא ראש מועצת שומרון יוסי דגן לממשלת ישראל לפעול צבאית נגד אבו מאזן, ולסמן אותו כיעד הבא.

"מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד בטחוני. מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלסטינית, לא כל מיני ארסים מקומיים. ועד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו", אמר.

עוד הוסיף דגן: "זו אחריות הממשלה הנכנסת להחזיר את הכבוד הלאומי וזה מה שימנע את פיגועי הטרור. אני שולח חיבוק גדול לחברי אלי שבירו ולכל תושבי אריאל. תושבי ישראל והשומרון ינצחו את הברברים מהרשות הפלסטינית. אנחנו דורשים מהממשלה הנכנסת להפוך את המשוואה ולהחזיר את ההרתעה".

פיגוע טרור רשות פלסטינית משרד הבריאות משה סעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד