כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מקרה נדיר

חייו של נער בן 16 ניצלו בזכות צינתור מוח

הנער, שהגיע במצב אנוש, סבל מחסימה של עורק חשוב במוח, שגרמה לו לשבץ מוחי. לאחר הצינתור הועבר לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, כשהוא במצב טוב. מצנתר המוח, ד"ר שאדי ג'השאן: "זה מקרה נדיר מאוד שאדם בגיל כה צעיר נאלץ לעבור צינתור מוח"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מקרה נדיר במרכז הרפואי לגליל: למרכז הרפואי שבנהריה הובא בימים האחרונים נער בן 16, תושב בקעת הירדן, שאיבד את ההכרה במהלך מסיק זיתים וסבל משבץ מוחי. בתחילה הועבר הנער למרכז רפואי העמק בעפולה, ומשם הועבר למרכז הרפואי לגליל, בו נמצאת יחידה לצינתורי מוח.

עם הגעתו בתחילה למרכז רפואי העמק, הסמוך למקום מגוריו, בוצעה לו בדיקת CT אנגיוגרפיה, בה התגלה כי הוא סובל מקריש דם החוסם את העורק הבזילארי (עורק גדול וחשוב במוח), מה שגרם לו לשבץ מוחי. הנער, שטופל בתחילה במיון ילדים של מרכז רפואי העמק, קיבל טיפול תרופתי והועבר בדחיפות לצינתור מוח במרכז הרפואי לגליל, שבוצע על ידי מנהל היחידה, ד"ר שאדי ג'השאן.

ד"ר שאדי ג'השאן צילום: רוני אלברט

במהלך צינתור המוח, שהיה מורכב ביותר, נשלף באופן מלא קריש הדם שחסם את העורק במוח, ובסיום הועבר הנער לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, להמשך התאוששות. לאחר שהתעורר וחזר להכרה מלאה, הועבר הנער למחלקת ילדים, כדי לבדוק מה גרם למצב זה.

ד"ר ג'השאן: "מאז הקמת היחידה לצינתורי מוח בשנת 2014, לא זכור לי מקרה בו נער בגיל כה צעיר נאלץ לעבור צינתור מוח, בגין חסימה בעורק המוח. הוא הגיע ממש בדקה ה-90. הצינתור היה מורכב ומאתגר ביותר, מכיוון שקריש הדם היה גדול מאוד ומוקם באזור מורכב ורגיש במיוחד במוח".

אמו של הנער סיפרה: "הוא ילד בריא בדרך כלל ואין לי מושג מה קרה לו. תודה לאל שזה נגמר כך. אנחנו מבקשים להודות לד"ר ג'השאן על הצינתור המוחי שהציל את חייו, כמו גם לטיפול נמרץ ילדים ולמחלקת ילדים על הטיפול המסור. קיבלנו את הילד שלנו במתנה".

היחידה לצינתורי מוח במרכז הרפואי לגליל, המהווה חלק מהמחלקה הנוירוכירורגית, היא היחידה המובילה באזור הצפון והפעילה ביותר בישראל. היחידה פועלת 24/7, בכל ימות השנה, ומצילה מאות חיי אדם מדי שנה.
בשנת 2021 ביצע ד"ר ג'השאן כ-480 צינתורי מוח מכל רחבי הצפון (כמחציתם מוגדרים דחופים), כמות הנחשבת לגבוהה במיוחד.

צינתור גליל מסיק זיתים אישפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד