כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רב קהילה ומחבר ספר

דיין האמת: רבי שמואל שמעלקא פינטר זצ"ל

בלייקווד הלך לעולמו הרה"ג רבי שמואל שמעלקא פינטר זצ"ל, רב קהילת 'בית פנחס' בלייקווד, שנפטר לבית עולמו בגיל 75 לאחר שחלה במחלה הקשה. הלווייתו - הערב

דיין האמת: רבי שמואל שמעלקא פינטר זצ"ל
רבי שמואל שמעלקא פינטר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דין האמת: מלייקווד שבניו ג'רזי מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של הרה"ג רבי שמואל שמעלקא פינטר זצ"ל, אב"ד ביקאווסק לייקווד, ורב קהילת 'בית פנחס' ומחבר הספר 'ליקוטי בתר ליקוטי', שנפטר לבית עולמו לאחר מחלה בגיל 75.

המנוח זצ"ל נולד לאביו רבי פנחס פינטר זצ"ל, שהיה תלמיד חכם עצום, בנו של רבי צבי הירש זצ"ל ונכד הגאון רבי יצחק מביקאווסק זצ"ל. 

היה חתנו של הגאון רבי זאב דזאזעף זצ"ל שהיה נקרא ר' וועלויל קוברינער קוזאק. היה תלמידו של מרן הגאון רבי שמעון שקופ זצ"ל וגדולי ליטא נוספים ושימש ברבנות במשך יובל שנים. 

בעבר שימש כרב קהל שומרי הדת בשכונת פלטבוש בברוקלין שם היה לו בית דין. מאוחר יותר שימש כנשיא מוסדות 'בית פנחס' בלייקווד שהקים על שם אביו, וקהילת 'אור יצחק' ביקאווסק, כמו כן נודע כתלמיד חכם שחיבר את הספר 'ליקוטי בתר ליקוטי' על סוגיות הש"ס. מכריו מספרים על אדם מיוחד שעמד לימין שבורי לב בליבו הרחב והמיוחד. 

עמד בעוז לצד המוסדות בארץ הקודש לימין בן דודו, הגאון הצדיק רבי יצחק פינטר זצ"ל גאב"ד ביקאווסק שנפטר לפני ארבעה חודשים. שבועיים לפני פטירתו פעל המנוח להקמת בית המדרש 'בית יצחק' ברמת בית שמש שנקרא על שם בן דודו.

הותיר אחריו את רעייתו מרת ציפורה פייגא שתחי', משפחתו, ילדים וצאצאים בני תורה. 

מסע הלוויה היום בשעה 18:00 בערב (שעון ארה"ב) מבית המדרש בית פנחס בלייקווד לבית החיים בניו ג'רזי שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

לייקווד הלוויה ביקאווסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד