כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נאט"ו תתקוף?

חשש להסלמה באירופה: טילים שנורו מרוסיה התפוצצו בפולין

בארה"ב מאשרים הערב כי טילים רוסיים נפלו על אדמת פולין, בעיר פז'וודוב, וגרמו למותם של שני אזרחים | חשש בעולם מהסלמה מול רוסיה מאחר ופולין היא חברה בברית נאט"ו, ומתקפה עליה עשויה לחייב מדינות אחרות בברית לצאת להגנתה

חשש להסלמה באירופה: טילים שנורו מרוסיה התפוצצו בפולין
פגיעת הטיל הרוסי במזרח פולין צילום: תקשורת המקומית

בכיר במודיעין האמריקאי אישר הערב כי שני בני אדם נהרגו היום (שלישי) בפולין לאחר שחלק מטילים ששלחה רוסיה כחלק ממתקפה מחודשת על קייב זלגו לשטחה סמוך לגבול עם אוקראינה. ראש הממשלה הפולני מתיאוש מורבייצקי כינס הערב דיון חירום של הקבינט הביטחוני של ממשלתו, בו חברים בין היתר שרי ההגנה, הפנים, המשפטים והחוץ. הממשלה הפולנית לא אישרה את הדיווח ולא פרסמה מדוע מתכנס הקבינט.

רוסיה ירתה ביממה האחרונה מעל ל-100 טילי שיוט לעבר ערי אוקראינה, ולראשונה מזה כמה שבועות פגעה בתשתיות. הטילים פגעו גם במערב המדינה, בעיר לביב ובסביבותיה. הפסקות חשמל נרחבות נרשמו בערי אוקראינה בשל הפגיעה ברשת החשמל.

על פי דיווחים בכלי התקשורת בפולין, שני הטילים פגעו בטרקטור ובמסוף דגנים בעיירה פרזווודוו במחוז הרוביז'וו במזרח המדינה. ראש ממשל פולין, מתיאוש מורביצקי, כינס ישיבת חירום מיוחדת בהשתתפות נציגי משרד הביטחון, הצבא והמועצה לביטחון לאומי.

יצויין כי פולין הינה חברה רשמית בברית נאט"ו, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הבהיר בעבר כי כל מתקפה רוסית על מדינה החברה בברית נאט"ו, תיענה בתגובה נחרצת.

 

פולין רוסיה נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד