כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המדיניות בהתיישבות על המוקד

חילופי האשמות: הפערים בין נתניהו לסמוטריץ' גדלים

לאחר נתק של מספר ימים, רה"מ המיועד נועד עם יו"ר 'הציונות הדתית' בכדי לנסות לגשר על הפער סביב הדרישות, אלא שהפערים גדלים - כשהיחס כלפי יהודה ושומרון בממשלה הנכנסת עומד על הפרק: במפלגתו של האחרון טוענים שנתניהו מושפע מלחץ מצד ממשל ביידן | בליכוד השיבו: "אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים"

חילופי האשמות: הפערים בין נתניהו לסמוטריץ' גדלים
בנימין נתניהו/בצלאל סמוטריץ' צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

הקשיים במגעים להרכבת ממשלה נמשכים ובמהלך הערב (שלישי) נפגשו יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ויו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', בניסיון לפתור את המשבר אך ללא הצלחה.

המאבק בין השניים הוא סביב דרישתו של סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון, אותו ראש הממשלה המיועד לא מוכן לתת. לאחר נתק ביניהם בימים האחרונים, הם נועדו לשיחה בתום השבעת הכנסת - אלא הם לא הצליחו לגשר על הפערים, שגדלו והפכו לחילופי האשמות.

הפער בין הצדדים סביב הדרישה למשרד הביטחון הוא לגבי המדיניות ביהודה ושומרון, על רקע הממשל הדמוקרטי בארצות הברית, כשהערב עלתה הסוגיה סביב הסדרת ישובי ההתיישבות הצעירה, ישובים שנמצאים ללא תשתיות מסודרות. במהלך מערכת הבחירות יו"ר 'הליכוד' הבטיח להסדיר אותם, אך הערב, בציונות הדתית טוענים שהוא מתכוון להפר אותה.

פגישת נתניהו וסמוטריץ, אין התקדמות.

בליכוד מיהרו להגיב וסיפרו כי במהלך הפגישה: "נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה: נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים במקום לנצל את ההזדמנות".

מנגד, גורמים במפלגתו של סמוטריץ' הצהירו: "לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של ״הקפאת הבניה״ בהתיישבות של נתניהו ב2009-2010". כך או כך, נתניהו צפוי בימין הקרובים לרכז את המאמצים מול יו"ר ש"ס אריה דרעי, כדי לשכנעו לוותר על משרד האוצר עבור סמוטריץ', בתקווה שזה יוביל אותו ל"רדת" מהביטחון.

בנימין נתניהו משא ומתן קואליציוני ההתיישבות הצעירה משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד