כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבירוקרטיה החלה

חקירת מות העיתונאית: המסר האמריקני לישראל

חקירת ה-FBI את נסיבות מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה במהל פעילות צבאית בג'נין כבר החלה, ולאור הזעם הישראלי וההצהרה כי לא ישתפו פעולה וחיילי צה"ל לא ייחקרו - הממשל האמריקני מעביר מסר כי ההחלטה לא תואמה

חקירת מות העיתונאית: המסר האמריקני לישראל
ביידן ולפיד בנתב"ג צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בארצות הברית העבירו מסר לישראל לפיו הצעד של משרד המשפטים האמריקני לפתוח בחקירת מות העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין לא היה מתואם במלואו עם בכירי הממשל. כך דווח בחדשות 'כאן 11'. עם זאת, החקירה בנושא נפתחה והבירוקרטיה האמריקנית כבר החלה.

בשבועיים האחרונים, מאז התקבלה ההודעה האמריקנית על החקירה, התנהלו שיחות קשות בין בכירים ישראלים לאמריקנים. בכיר ישראלי אמר ל'כאן' שמדובר ב"התנהלות שערורייתית". האמריקנים צפויים להגיש בקשת עזרה משפטית רשמית, דבר שישראל הודיעה שתסרב לו. עם זאת, מדובר בצעד חריג ביותר, שיכול להביא גם לתגובה אמריקנית ולמתיחות בין המדינות.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב לראשונה לדבר החקירה ואמר בנאומו לאחר השבעת הכנסת: "צה"ל הוא צבא מוסרי וערכי חייליו ומפקדיו מגנים על ישראל, מתחקרים ביסודיות כל אירוע ומחוייבים לערכי הדמוקרטיה ולחוקיה. חיילי צה"ל לא ייחקרו בידי הFBI ולא בידי אף גוף זר ומדינה זרה, ידידותית ככל שתהיה. לא נפקיר את חיילינו לחקירות זרות ומחאתנו החריפה הועברה לאמריקאים בדרגים המתאימים".

גורם ישראלי מסר כי מתקיים תהליך במשרד המשפטים האמריקני בנושא, אך החקירה עצמה לא תגיע לשלב ביצועי בלי אישור של משרד החוץ בוושינגטון.

שר הביטחון גנץ אמר בתגובה כי "ההחלטה של משרד המשפטים האמריקאי לחקור את מותה המצער של שירין אבו עאקלה היא טעות קשה. צה"ל ביצע חקירה עצמאית ומקצועית, שהוצגה לאמריקאים ששותפו בפרטים. הבהרתי לנציגי האמריקאים שאנו עומדים מאחורי חיילי צה"ל, שלא נשתף פעולה עם אף חקירה חיצונית, ולא נאפשר התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל".

שירין אבו עאקלה FBI ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד