כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מפוצלים ומפורדים

הווטו שהטיל מנסור עבאס לפני ראשי האופוזיציה

האופוזיציה בראשות יאיר לפיד תהיה מפולגת ומפוררת למרות התמונות שהוא מנסה לשדר שבהן נראים ראשי המפלגות זה לצד זה מכונסים בחדר אחד | כך למשל מנסור עבאס הטיל וטו על השתתפות עודה וטיבי בישיבות פורום ראשי האופוזיציה

הווטו שהטיל מנסור עבאס לפני ראשי האופוזיציה
איימן עודה/מנסור עבאס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר רע"ם מנסור עבאס הטיל וטו על השתתפות של יריביו הפוליטיים אחמד טיבי ואיימן עודה בפורום ראשי האופוזיציה המיועדת. כך הבהירו גורמים בפורום לחד"ש-תע"ל.

בחד"ש-תע"ל מותחים ביקורת על ראש האופוזיציה המיועד יאיר לפיד ואומרים שהוא לא משתף איתם פעולה, טיבי ועודה דחו הצעה להיפגש איתו כדי ליישר את ההדורים.

למרות המתיחות ביניהם, מנסור עבאס ואיימן עודה מוקמו במליאת הכנסת זה לצד זה ואתמול בשידורים מטקס ההשבעה נראו השניים נזהרים שלא להצליב מבטים וכמובן לא לחצו ידיים או שוחחו ביניהם. גם בתמונה המשותפת של ראשי המפלגות עם נשיא המדינה מוקמו השניים זה לצד זה, אך נזהרו לשמור מרחק בטוח שחלילה לא יגעו זה בזה או ייתפסו משוחחים.

עבאס וטיבי בשיחה במליאה בכנסת הקודמת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מוקדם יותר, בטרם הושבעה הכנסת ה-25 התכנסו בלשכתו של לפיד, ראשי מפלגות האופוזיציה המסתמנת בני גנץ, אביגדור ליברמן, מנסור עבאס ומרב מיכאלי כדי לדון בדרכי ההתנהלות החל מהשבעת הממשלה הבאה בראשות נתניהו. איימן עודה נעדר מהישיבה ומסתמן שלא ישתתף גם בהמשך בשנים הבאות וזאת לאור וטו שהטילו ישראל ביתנו והמחנה הממלכתי שלא לשתף פעולה עם המפלגה הקיצונית והאנטי ישראלית.

בתוך כך, הפרשן הפוליטי רביב דרוקר מדווח כי פגישת ראשי האופוזיציה הייתה מתוחה למדיף כאשר סוכם בה שבמקביל לפעולה מתואמת - כל סיעה תפעל עצמאית. דרוקר מצטט את אחד מבכירי הקואליציה היוצאת כאומר כי יאיר לפיד יקבל את התואר ראש האופוזיציה - אך לא יהיה מנהיג האופוזיציה, ולא תהיה הכרה בבכורתו. דבר אחד שעליו כן יש קונצנזוס בין ראשי הקואליציה היוצאת הוא המאבק בפסקת ההתגברות המתגבשת.

מנסור עבאס איימן עודה אחמד טיבי אופוזיציה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד