כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"זה סרט אימה. זו המציאות שלנו"

חובשת מד"א משחזרת: "ראיתי אדם עם סכין, רצתי להסתתר"

אודליה שחף, אחות ומתנדבת במד"א שנקלעה לזירת הפיגוע באריאל בדרכה לעבודה, שחזרה בראיון את השתלשלות הפיגוע מנקודת מבטה: "פתאום רץ לעברנו אדם עם סכין ואנחנו מבינים שמדובר בפיגוע" | סיפרה כי עצרה את הדימום של אחד הפצועים בידיים 

חובשת מד"א משחזרת: "ראיתי אדם עם סכין, רצתי להסתתר"
זירת הפיגוע באריאל צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מחבל בן 18 ביצע אתמול (שלישי) פיגוע משולב באריאל. כתוצאה מכך, שלושה נרצחו וארבעה נפצעו. אודליה שחף, חובשת מד"א שבדרכה לעבודה הבחינה באחד הפצועים בפיגוע, שוחחה עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ברדיו 103fm, ושחזרה את הרגע בו הגיעה לזירת הפיגוע.

בתחילת השיחה עדכנה שחף במצבה: "אני בסדר ברך השם כנראה שבמהלך הטיפול נחתכתי מזכויות או משהו שהיה בכביש, אבל הכול בסדר". באשר להגעתה לזירת הפיגוע, סיפרה: "אני עובדת כאחות באור ראש העין, נסעתי לעבודה. אני מתנדבת במד"א אבל לא קיבלתי קריאה לאירוע או משהו כזה. ראיתי זירה של תאונת דרכים על כביש 5, ירדתי לסייע לפצוע שראיתי לצד הכביש. לא הייתי עם ציוד רפואי. כמנהג מישהי שעבדה במגן דוד אדום מעל ל־12 שנה ואחות במדינת ישראל, אתה יוצא לסייע, לא תמיד עם ציוד".

"אני רואה פצוע במצב אנוש כתוצאה מהתאונה, לא הבנו שמדובר בפיגוע, ניסינו להבין בדיוק מה קרה ולהתחיל לטפל בו", שחזרה, "פתאום רץ לעברנו אדם עם סכין ואנחנו מבינים שמדובר בפיגוע, אנשים צעקו 'מחבל, מחבל', רצתי להסתתר. אמרו שהוא ברח והגיע לעברי בן אדם עם קרע בבית החזה 'אמר לי 'דקרו אותי', הושבתי אותו לצד הכביש ועצרתי לו את הדימום עם הידיים שלי. לחצתי עם הידיים שלי וכשראיתי שזה לא מספיק הורדתי את הסוודר והשתמשתי בסוודר שלי כדי ללחוץ, לשמור עליו בהכרה, לדבר איתו כל הזמן".

עוד הוסיפה כי "אחרי כמה רגעים פתאום הגיע לעברנו רכב, הרכב של המחבל, הוא פשוט פירסס וחזר חזרה לכיוונו, פגע בעוד כמה רכבים, ואז הוא בעצם נוטרל. זה סרט אימה. זו המציאות שלנו. רק שמעתי את היריות, הייתי עסוקה בפצוע וניסיתי להבין אם יש עוד נפגעים. היו עוד אזרחים שכל מה שביקשתי כשהצגתי את עצמי כחובשת, כל מה שביקשתי, הם הלכו לראות אם יש עוד נפגעים. בהמשך הגיע רופא שגם סייע לפצעו עם הדקירה בבית החזה עד שהגיעו כוחות מד"א".

"לא חשבתי על פחד באותו הרגע"

על הרגע בו חוסל המחבל שביצע את הפיגוע האכזרי, אמרה: "לא ראיתי את הירייה במחבל. שמעתי את הבום שהוא פגע ברכבים נוספים ושמעתי יריות. הייתי על הכביש עצמו, לא באמת יכולתי לראות".

אמבולנס בזירת הפיגוע | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90.

באשר למצבו של פצוע החזה לו העניקה טיפול עוד בזירת האירוע, שיתפה: "אני יודעת שכשהוא פונה לבית החולים הוא פונה בהכרה. בבית החולים הוא הורדם והונשם, נכנס לחדר ניתוח. רק ממה שאני שומעת בתקשורת שמצבו יציב. אבל אני לא יודעת מעבר לזה משהו".

לסיום, תהו צמד המגישים כיצד היא מרגישה לאחר האירוע, ושחף סיכמה: "אנחנו ראינו, חווינו, עבדתי בירושלים נתקלתי בפיגועים אבל כשאתה חווה את זה עליך זה עוד יותר קשה. מאמינה שהזמן יעשה את שלו, אני מוקפת במשפחה ובחברים, עבודה, סביבת העבודה מאוד תומכת, לאט לאט הזמן יעשה את שלו".

"לא חשבתי על פחד באותו הרגע, אתה עובד על אוטומט. רק אחר כך אתה מתחיל לעכל, אתה עובד באדרנלין כל כך מטורף, אתה לא חושב על עצמך, הפחד שלך, רק בדרך נסיעה הבייתה קלטתי שנחתכתי ברגליים", הודתה.

פיגוע באריאל מתנדב מד"א רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד