י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שומו שמים ואדמת קודש"

רק נכנס לתפקיד: ח"כ גולדקנופף ביקר בקבר האדמו"ר ועורר סערה

הח"כ הטרי, נציג חסידות גור בכנסת, יצחק גולדקנופף, ערך אמש ראיון תקשורתי עם כניסתו לתפקיד, במהלכו ביקר במערת קברו של ה'בית ישראל' מלווה בעיתונאית ומצלמות | החסידים זועמים: "כיצד חולל המקום על ידי נציג חרדי באופן שתנועות רפורמיות מחללות אדמות קודש"

רק נכנס לתפקיד: ח"כ גולדקנופף ביקר בקבר האדמו"ר ועורר סערה
גולדקנופף במערת הקבר צילום: צילום מסך חדשות 13

אמש שודר בכלי תקשורת מרכזי, ראיון שנערך עם חבר הכנסת הנכנס ויו"ר 'אגודת ישראל' יצחק גולדקנופף. במהלך הראיון תועד הח"כ כשהוא מגיע לקבר האדמו"ר מגור זצ"ל ה'בית ישראל' אשר מנוחתו כבוד בהר הזיתים.

למערת הקבר נכנס גולדקנופף מלווה בעיתונאית וצלם, תוך שהוא נשאל על עתידו הפוליטי ויחסיו לשורת נושאים נפיצים שעל סדר היום.

פרסום הראיון והתמונות מהציון הקדוש, גררו זעם וביקורת רבה מצד החסידים שרואים בכך חילול הקודש ומעשה שלא ייסלח.

אחד מהם, מנחם גשייד, חסיד גור מעורכי עיתון 'המודיע' כתב הבוקר מכתב גלוי שתוכנו מעיד על עוצמת הכאב כנגד המעשה. לידי 'בחדרי' הגיע המכתב המלא: 

מכתב גלוי מאת מנחם גשייד ליו"ר סיעת אגודת ישראל יצחק גולדקנופף:
 
שלום וברכה.

סביר להניח שמאז פורסמה דבר מועמדותך לכנסת הנוכחית, פגשת במאות רבות של אנשים שלכל אחד מהם הייתה עצה טובה להציע בפניך. אך דומני כי לו היינו מבקשים למצוא את החוט השני השזור בין כל העצות, וקל וחומר בעצות שהיו רוצים לומר לך, לא היה מקום לספק מה העצה הנדרשת ממך ובמיידית , והיא: עוצר ראיונות מוחלט. לשתוק. לא לשבור שתיקה, לשבור פטפטת.

תתפלא לשמוע ר' יצחק, אבל יש אופציה כזו ששמה ועניינה שתיקה. במקרה שלך היא מתחייבת. כמעט כל ראיון שלך הוא אסון. אסון לכל מה שאתה אמור לייצג.

היותך בעל ניסיון עצום בתחומך, היותך רב פעלים שנים על גבי שנים, היותך איש נגיש, וכל יתר מעלותיך, עומדים בפני עצמם. אך אין בכוחם לחפות על פטפטת היתר הגורמת, פעם אחר פעם לחילול השם. בדיוק כפי שהיותך בעל תפילה עשרות בשנים ובשעה שאתה משמש כשליח ציבור קולך המיוחד נשמע היטיב ולעומת זאת ברוב הפעמים אתה מתפלל ככל האדם ולא ששומעים אותך בכל בית המדרש, כך, היותך שליח לכנסת מחייבת אותך ברוב מוחלט של הפעמים – לשתוק. אחרת, במקרה הטוב אתה נדמה כמתפלל שהחליט שהוא חזן בכל תפילה ויהי מה.

אין לי מושג מי היועץ/ים שמובילים אותך לאבדון ציבורי בריש גלי יום אחר יום, ככל ואתה כן יודע, המינימום שאתה חייב לעשות זה לפטר אותו/ם הרגע!.

קשה להפריז בכמות הראיונות שלך בחודשים האחרונים. אתה המרואיין המבוקש ביותר דווקא כי אתה חסר ניסיון בתחום. דווקא משום שאתה מספק כותרות סנסציוניות המשמשים וישמשו כנגדנו כולנו. אין זה ראוי לזוז אלי מיקרופון כמשוש הפעוט לזרועות הוריו בתום יום לימודים. אמור מעט והתחל לעשות. לשם כך נשלחת.

מעולם לא נמצא נציג שהפך תפילה שלו לכתבת רקע. דומני כי אין לכך תקדים. ובמקום שיש חילול ה׳ וחילול כבוד רבותינו אין להחשות. הקוטביות בין המילים שפורסמו בעיתון המודיע, לבין לקחת ערוץ תקשורת חילוני למערת ציוני רבותינו זיע״א בהר הזיתים, משוללת כל אפשרות לגישור.

מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכם רְמֹס חֲצֵרָי? מי שמע כזאת שנציג חסידות גור ייקח איתו כתבת וצלם ( מתקשורת חילונית חזותית) לציונים הקדושים במערה זיע"א.

שומו שמיים ואדמת קודש ! בטוחני שכל תינוק ותינוקת מדן ועד באר שבע הפזורים ברשת הגנים שיתבקש 'פסוק לי פסוקך', יענה בכגון דא: הִשָּׁמְרּ לָך עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ. (ואם כי לשון הפסוק שונה מעט). והרי כולי האי ואולי יש ברשותנו לגשת להתפלל במקום לאחר הכנה ראויה, אך מי זה אשר מלאו כסילותו לעשות כן - לחלל את הקודש באופן שתנועות רפורמיות מחללות אדמות קודש סמוכות ונראות... וכל זאת תוך התפארות כי להתפלל אצל מורך ורבך אתה הולך? וכי להקניטו ברבים באת חלילה?.

ר' יצחק, שנינו יודעים שיש כתובת מאוד ברורה, שבה ראיון שכזה -באופן כזה - לא ייסלח לעולם, וככל ורגע לאחר שקיבלת את השליחות סבור אתה כי אינך מחויב דין וחשבון לאיש, הרי יש מי שכולנו חייבים בכבודו והתנהלותך היא ההפך המוחלט מכך. לכותב השורות ברור כצהריי השמש ביום, שלו נודע הדבר, הייתה מתפרסמת מחאה רשמית בבמה רשמית.

היותך שליח של המשלח אינה מקנה לך חסינות מביקורת ומחאה. כל יהודי הוא שליח בעולם הזה. יש לכבד כל יהודי בראש ובראשונה על היותו שליח הבורא יתברך בעולמו, ובתוספת יש לכבד שליחים כמותך, אך אין האדם יכול להקיא על עצמו ועל הסובבים ובעת ובעונה אחת להיות סבור שהזולת אמור להכיל זאת.

הרב גולדקנופף, יכולים להיות לך אלף ואחת מלחכי פינחה שיציעו לך לדחות את הנכתב והכותב. אבל יש לך סיבה אחת לאמץ הנכתב כאן והיא: האמת.

מנחם גשייד יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד