ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
קשיים בדרך להרכבת ממשלה

העימות מחריף עם תדרוכים נגדיים; הליכוד יחבור לגנץ ולפיד?

בליכוד ובציונות הדתית מנהלים קרב האשמות נגד זה נגד בדבר האחריות לתקיעת המשא ומתן הקואליציוני | דיווח: מגעים בין מקורבים לנתניהו למקורבים לגנץ ולפיד על הקמת ממשלה | הליכוד: 'אלה שמשקיעים בלהפיץ פייק-ניוז ישקיעו את המאמצים בלהקים ממשלת ימין על מלא ומיד'

העימות מחריף עם תדרוכים נגדיים; הליכוד יחבור לגנץ ולפיד?
לפיד/נתניהו/גנץ צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הליכוד והציונות הדתית עולים שלב בעימות ביניהם לגבי המשא ומתן, ומנהלים תדרוכים זה נגד זה. ברקע, דיווח כי נתניהו בודק אופציה להקים ממשלה עם גנץ ולפיד.

אמש, אחרי הפגישה בין נתניהו לסמוטריץ', גורמים בליכוד חשפו את ההצעה: "בפגישה עם סמוטריץ', נתניהו הציע להקים ממשלה מיד כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה. נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג'ובים במקום לנצל את ההזדמנות".

דקות לאחר הפרטים שנמסרו מהליכוד, גורמים בציונות הדתית עלו למתקפה משלהם: "מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ׳ בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה כנגד הטרור והרשות הפלשתינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו״ש. לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של 'הקפאת הבניה בהתיישבות' של נתניהו ב-2009-2010".

במקביל, השניים מתדרכים נגד זה נגד, כשמי שבולט בכך הוא הפרשן יעקב ברדוגו, המזוהה עם נתניהו, שתקף בערוץ 14: "סמוטריץ' מנסה לחבל בהקמת הממשלה. לא מעניין אותו הקמת ממשלה ימנית או מפלגת הציונות הדתית אלא מעניין אותו רק בצלאל סמוטריץ' - הוא הבנטיזם והשקדיזם החדש".

בנוסף, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התערב וקרא בטוויטר לצדדים להירגע: "די לירי בנגמ"ש: בצלאל אידיאליסט מלא מלא, ואני קורא לכולם לגלות אחריות. בוא ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולחדרים סגורים עד שייצא עשן. לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמריבות".

במקביל, דיווח הבוקר (רביעי) במעריב על כך שישנם מגעים אינטנסיביים המתנהלים זה מספר ימים בין מקורבי בנימין נתניהו לבין מקורבי יאיר לפיד ובני גנץ. על הפרק: האפשרות של הקמת ממשלת אחדות.

לפי הדיווח, לשם בניית לגיטימציה ציבורית למהלך, בתקופה שאחרי הבחירות ניתנו תדרוכים רבים בשם גורמים אמריקניים שטענו כי ממשלת ימין צרה לא תזכה לשיתוף פעולה מלא ועמוק עם ממשל ביידן. 

בליכוד הכחישו: "עוד פייק ניוז. ספין שלא היה ולא נברא. כדאי שאלה שמשקיעים כ"כ הרבה בלהפיץ פייק ניוז ישקיעו את המאמצים בלהקים ממשלת ימין על מלא ומיד".

יש עתיד מסרו: "הליכוד מפיץ את השמועות המופרכות האלה כדי להוריד מחירים מול סמוטריץ׳ ודרעי. לא ננהל איתם שום משא ומתן ויש עתיד לא תשב בממשלה של חשוד בפלילים חמורים".

 

הליכוד בצלאל סמוטריץ' בני גנץ יאיר לפיד משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד