ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

מזעזע: כתב אישום בגין התעללות בגן

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד עובדי גן "רחל לי" במושב עזריה, בין היתר בגין התעללות בקטין, תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש ועבירות נוספות שביצעו במסגרת עבודתם בגן

מזעזע: כתב אישום בגין התעללות בגן
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד דיאנה נאסר (56), דוד לגאלי (25), ד.ב (52) ודניאל בכור (24) עובדי גן "רחל לי" במושב עזריה, בין היתר בגין התעללות בקטין, תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש ועבירות נוספות שביצעו במסגרת עבודתם בגן. ירדן ציון (23) מואשמת אף היא בעבירת הפרת חובת דיווח.

מכתב האישום שהגיש עורך הדין צור פלק עולה כי מדובר בגן פרטי לתינוקות ופעוטות בגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים, המחולק לפי קבוצות גיל. נאסר וד.ב אחראיות על קבוצת הבוגרים בגילאי 2-3 שנים; לגאלי, בנה של מנהלת הגן, מסייע לצוות למספר שעות ביום, ובכור וציון מטפלות בקבוצת הפעוטות בגילאי 1-2 שנים ומדי פעם מסייעות לקבוצת הבוגרים. כתב האישום מגולל שבעה אישומים המתארים מקרי התעללות ותקיפה שונים בעשרה מילדי הגן, בניהם נמנע מהם לאכול בזמן האוכל, הטחת פעוטות בכיסא, תפיסה בעוצמה בזרוע, זריקת חפצים לעבר הפעוטות ודרכי ענישה מגוונות.

בין יתר המקרים המתוארים בכתב אישום עולה כי באחד הבקרים בהם שהו בגן נאסר, לגאלי וד.ב, רבו שניים מילדי הגן. לגאלי שהבחין במריבה עודד את אחד מהשניים להמשיך ולהרביץ לשני ואמר: "יותר חזק, תחזיר לו, תמשיך, אל תפחד תמשיך...". הילד אותו הכו החל לבכות ונאסר החליטה להעניש אותו והכניסה אותו לתוך כיור אמבט עמוק וגבוה שנמצא במבואת הגן, דבר שהוביל לבכי וצרחות של הפעוט, תוך שהוא מתחנן שיוציאו אותו משם וצועק: "לא בא לי, לא בא לי, אני רוצה לצאת".

בעוד התינוק בוכה וצועק עברו בסמוך אליו ד.ב, בכור ודניאל, שנכנסו ויצאו מהגן מספר פעמים, התעלמו ולא עשו דבר, בעוד נאסר ולגאלי הקניטו וחיקו את קולות הבכי של הפעוט. נאסר אף אמרה לעברו: "לא נוריד אותך עד שתשתוק" ולגאלי השליך לעברו חפצים וביניהם תיק של אחד מילדי הגן. לאחר למעלה מ 20 דקות הוציא לגאלי את הפעוט מהאמבט, וכשהחל שוב לבכות, פנה לגאלי לנאסר ושאל: "מה דיאנה, בחזרה למקלחת?".

באירוע אחר במהלכו רבו שניים מילדי הגן, לקח לגאלי את אחד הילדים וכעונש הניח אותו על כוורת משחקים התלויה בצמוד לתקרה בגובה רב למשך כחצי דקה כשנאסר מבחינה במעשה ולא עושה דבר. בהמשך של אותו היום, נאסר הבחינה בפעוטה אחרת השוכבת באזור השינה ומפריעה לפעוט אחר להירדם, לכן פנתה אל הפעוט והורתה לו להכות אותה. כשראתה שהפעוטה ממשיכה להפריע, אחזה ברגלה בחוזקה והטיחה אותה בעוצמה במזרון סמוך. כשגם פעולה זו לא גרמה לפעוטה להפסיק להפריע, נאסר לקחה את הפעוטה והניחה אותה על שיטת החתלה מוגבהת במבואת הגן והלכה מבלי להשגיח עליה שלא תיפול לכ-7 דקות, שבסופן הורידה אותה מהשידה, משכה אותה בזרועה הטיחה אותה במזרן על פניה, וכיסתה אותה בשמיכה כך שגם הראש שלה מכוסה. בהמשך הושיבה תינוק אחר בגן על שידת ההחתלה לכ-6 דקות בלי השגחה כשגם לגאלי וד.ב באזור ולא משגיחים. במקרה אחר מנעו הנאשמים מפעוט לאכול את ארוחת הצהריים, לאור בכיו של הפעוט הרחיקו אותו הנאשמים משולחן האוכל ולאחר למעלה מ20 דקות, נלקח להחליף בגדים ולישון ללא ארוחה.

כתב האישום מייחס לנאשמים נאסר, לגאלי וד.ב יחד עבירות של התעללות בקטין בצוותא חדא. בנוסף לדיאנה נאסר מיוחסות עבירות של תקיפת סתם, תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, הפרת חובה של אחראי והתעללות בקטין; לדוד לגאלי מיוחסות עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, תקיפת סתם והתעללות בקטין; לד.ב מיוחסות עבירות של הפרת חובה של אחראי ותקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, לדניאל בכור מיוחסות עבירות של התעללות בקטין והפרת חובת דיווח, ולירדן ציון מיוחסת עבירה של של הפרת חובת דיווח.

 

 

התעללות כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד