כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לשון הרע"

הערעור של נתניהו נדחה: זה הסכום הגבוה שיאלץ לשלם

בג"ץ דחה היום את הערעור של יאיר נתניהו לביטול פסק הדין שחייב אותו במסגרת תביעת לשון הרע תשלום של 250 אלף ש"ח | עורך וואלה! לשעבר אבי אלקלעי הגיש נגד יאיר נתניהו תביעת לשון הרע בה נטען כי יאיר נתניהו שיתף פוסטים מכפישים נגדו 

הערעור של נתניהו נדחה: זה הסכום הגבוה שיאלץ לשלם
יאיר נתניהו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שופט בית המשפט העליון נועם סולברג דחה הבוקר (רביעי) את הערעור שהגיש יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה המיועד, על החלטת בית המשפט המחוזי מלפני כשנה, אשר חייבה אותו לשלם כרבע מיליון ש"ח לעורך וואלה! לשעבר, העיתונאי אבי אלקלעי.

בהחלטתו לדחות את הטענות של נתניהו הצעיר אף בבית משפט העליון, כתב השופט סולברג כי "עיון בבקשה מעלה, כי זו אינה מעוררת שאלה משפטית עקרונית החורגת מעניינם הפרטני של הצדדים, ואינה מעלה חשש שמא נגרם עיוות דין".

סולברג הוסיף: "מן הראוי להזכיר הצעה שהציע בשעתו בית משפט השלום בתל אביב-יפו לבטל את פסק הדין, ולאפשר לנתניהו להגיש כתב הגנה, כנגד תשלום הוצאות לאלקלעי בסך של 5,000 ש"ח".

לדברי השופט סולברג, "הייתה זו הצעה הוגנת ומקובלת. דא עקא, בא-כוחו של נתניהו, הזדרז להודיע בו ביום על דחייתה. מוטב היה לענ"ד לשקול אותה ברצינות, להיעתר לה, ולחסוך את כל הסרבול שבהמשך ואת נגזרותיו; גם במישור הדיוני, גם במישור המהותי. סוף מעשה במחשבה תחילה".

אלקלעי תבע סכום של חצי מיליון שקלים מנתניהו ומהבלוגר אבי זלינגר, זאת בגין עשרות פרסומים שפורסמו כנגדו, בהם קראו לחקור את אלקלעי בגין מעורבותו כביכול ב"תפירת תיק" נגד ראש הממשלה לשעבר כחלק מחקירת "תיק 4000". הפרסומים שותפו בעמודי הפייסבוק והטוויטר של נתניהו.

יאיר נתניהו תביעת לשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד