י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
היה במקום בטוח

מנהל ה-CIA שהה בקייב בשעה שטילים עפו לעבר העיר

מנהל ה-CIA, וויליאם ג'יי ברנס, היה בשגרירות ארה"ב בקייב ולא נפגע בתקיפה, שהתרחשה יום לאחר שנפגש עם עמיתו הרוסי בטורקיה. מנהל ה-CIA היה במקום בטוח בתוך שגרירות ארה"ב במהלך שיגור הטילים

מנהל ה-CIA שהה בקייב בשעה שטילים עפו לעבר העיר
קייב הבירה צילום: Pixabay

מנהל ה-CIA, וויליאם ג'יי ברנס, נפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בקייב אמש (שלישי), ואישר מחדש את תמיכת ארה"ב במדינה, באותו יום שבו טילים רוסיים פגעו בבירה ושלחו את התושבים לברוח למחסה. הביקור הגיע מספר ימים לאחר שכוחות אוקראיניים שחררו את העיר חרסון וזלנסקי הכריז על נקודת מפנה במלחמה. אך זה היה גם רגע של מתח יוצא דופן, כאשר נראה שטיל מתוצרת רוסיה נחת בפולין, והעלה את השאלה כיצד ברית נאט"ו עשויה להגיב למתקפה אפשרית על מדינה חברה בברית.

ברנס, שהנשיא ביידן שיגר לעתים קרובות לשוחח עם מנהיגי רוסיה ואוקראינה, נפגש גם עם עמיתו במודיעין האוקראיני ודן באזהרה אמריקאית שמסר ביום שני לראש שירות הביון החוץ של רוסיה "לא להשתמש בנשק גרעיני" במלחמה על אוקראינה, כך לפי גורם אמריקאי שדיבר בעילום שם עם ה'וושינגטון פוסט'.

ברנס "חיזק את המחויבות של ארה"ב לספק תמיכה לאוקראינה במאבקה נגד התוקפנות הרוסית", אמר המקור. מנהל ה-CIA היה במקום בטוח בתוך שגרירות ארה"ב במהלך שיגור הטילים. ברנס, דיפלומט ותיק ושגריר לשעבר ברוסיה, נסע למוסקבה בנובמבר האחרון ונפגש עם בכירי הקרמלין, ושוחח בטלפון עם הנשיא ולדימיר פוטין. הוא נשא מכתב מביידן לפוטין והזהיר את נשיא רוסיה שאם יפלוש לאוקראינה, ארצות הברית תטיל סנקציות, דבר שהיא אכן עשתה.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב ג'ו ביידן CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד