י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשד לפעולה איראנית

מכלית נפט ישראלית נפגעה ממל"ט ממולכד מול חופי עומאן

מכלית נפט בבעלות המיליארדר הישראלי סמי עופר נפגעה ממל"ט ממולכד מול חופי עומאן. החשד נפל באופן מיידי על איראן. ישראל ואיראן מעורבות במלחמת צללים ארוכת שנים במזרח התיכון

מכלית נפט ישראלית נפגעה ממל"ט ממולכד מול חופי עומאן
ספינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מכלית נפט הקשורה למיליארדר ישראלי נפגעה על ידי מל"ט נושא פצצות מול חופי עומאן על רקע המתיחות המוגברת עם איראן, כך אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות AP. המתקפה אירעה אמש (שלישי) בלילה מול חופי עומאן, כך אמר פקיד הגנה במזרח התיכון. הפקיד דיבר בעילום שם מכיוון שאינו מורשה לדון בפומבי בתקיפה.

ארגון צבאי בריטי United Kingdom Maritime Trade Operations, באזור המנטר את הספינות, אמר ל-AP: "אנו מודעים לתקרית והיא נחקרת בשלב זה". הפקיד זיהה את כלי השיט שהותקף כמכלית נפט ששטה תחת דגל ליבריה. מכלית זו מופעלת על ידי חברה מסינגפור, שהיא חברה בבעלותו של המיליארדר הישראלי עידן עופר.

אף על פי שאיש לא קיבל מיד אחריות לפיגוע, החשד נפל מיד על איראן. איראן וישראל מעורבות במלחמת צללים ארוכת שנים במזרח התיכון הרחב יותר, עם כמה התקפות מל"ט מכוונות נגד כלי שיט הקשורים לישראל שנסעו ברחבי האזור.

עמיחי שטיין דיווח, כי הספינה היא סינגפורית ולא ישראלית, אך החברה שלה הספינה שייכת נמצאת בבעלות משנית של המיליארדר עידן עופר. כמו כן גורמים בטחונים בישראל אומרים כי מטרת הפגיעה הייתה גם לפגוע במונדיאל בקטאר וכי אין ספק שהאיראנים עומדים מאחורי הפגיעה.

חברת הספנות הסינגפורית EASTERN PACIFIC SHIPPING פרסמה הודעה מטעמה, לפיה אנשיה חוקרים את התקרית, במסגרתה נפגעה הספינה PACIFIC ZICRON מול חופי עומאן הלילה. באותה הודעה נכתב כי ישנה פגיעה מזערית למדי בספינה, וכי אין נפגעים בקרב אנשי הצוות.

רועי קייס מדווח ב'כאן חדשות', כי הפרשן לענייני ישראל בערוץ אל-מנאר של חיזבאללה, חסן חיג'אזי, צייץ בשעה האחרונה בהקשר של תקיפת מכלית הנפט מול חופי עומאן: "לישראל מותר לתקוף מכליות נפט איראניות בסוריה ואז היא מתפלאת שמל"ט תוקף מכלית נפט של חברה ישראלית מול חופי עומאן".

יש לציין כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, איסמאעיל קאא'ני, הגיע בימים האחרונים לביקור בבגדאד כדי להיפגש שם עם בכירי הממשל. לפי דיווח אתמול בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו קטרי שנסמך על מקורות עיראקיים, גם התקיפה שיוחסה לישראל בשבוע שעבר נגד שיירת מכליות הדלק האיראניות בגבול סוריה – עיראק נידונה בפגישותיו.

ערוץ אל-חדת' הסעודי מדווח ממקורותיו התקיפה נגד המכלית מול חופי עומאן בוצעה באמצעות המל"ט האיראני המתאבד שאהד 136. מדובר באותו מל"ט שמשמש את רוסיה במלחמתה באוקראינה. עוד מסר הערוץ כי התקיפה בוצעה במטרה להסיט את תשומת הלב מן המחאה באיראן.

הערוץ האיראני בשפה הערבית "אל-עאלם" מפי מקורותיו מכחיש מעורבות איראנית בפגיעה במכלית מול חופי עומאן וטוען כי מדובר בבישול של ישראל ובנות בריתה הערביות: "מדובר במזימה מצד ציר הנורמליזציה הערבי-ציוני וזאת במטרה ליצור סערה תקשורתית שתפגע באיראן ובנסיכות קטר".

עומאן נפט איראן עופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד