כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מות העיתונאית בג'נין

הסנטור נגד ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל

הסנטור טד קרוז תקף אתמול את החלטת משרד המשפטים האמריקני לפתוח בחקירת מותה של שירין אבו עאקלה. "ג'ו ביידן והממשל שלו רואים בישראל ובראש הממשלה הנבחר נתניהו אויבים פוליטיים, יש לפטר או להדיח את כל המעורבים במחדל הזה"

הסנטור נגד ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל
הסנאטור טד קרוז צילום: באדיבות המצלם

לאחר החלטת משרד המשפטים האמריקאי לפתוח בחקירת מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בחילופי אש בג'נין, תוקף הסנטור טז קרוז את משרד המשפטים האמריקאי. הסנטור האמריקני טד קרוז מטקסס, חבר בוועדות החוץ והמשפטים של הסנאט, הגיב לדיווחים לפיהן ממשל ביידן מבקש לפתוח בחקירת FBI על ישראל.

סנטור קרוז אמר: "ג'ו ביידן והממשל שלו רואים בישראל ובראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו אויבים פוליטיים, ולכן הם מגיבים להם כמו שהם מגיבים לכל אויביהם הפוליטיים בשימוש ב-FBI. בעלי בריתנו הישראלים שיתפו פעולה באופן הדוק עם ארה"ב כבר מהתחלת התקרית, ומשרד החוץ ומשרדי ההגנה כבר הסיקו את מסקנותיהם".

עוד אמר: "הזעם הזה מדגיש עד כמה משרד המשפטים הפך להיות מושחת ופוליטי באופן בוטה, ועד כמה הדמוקרטים באמת מחויבים לחלוטין לקבוצת השמאל הרדיקלי. הממשל הזה משתמש במשרד המשפטים כדי נגד אויביו הפוליטיים כעניין של מדיניות, ועכשיו הם אפשרו לטקטיקה הזו לדמם לתוך האובססיה שלהם לערעור בעלות בריתנו הישראליים". הוא הוסיף כי: "יש לפטר או להדיח את כל מי שמעורב במחדל הזה - עד לתובע הכללי גרלנד".

כזכור שר הביטחון היוצא בני גנץ הגיב לדיווחים כי ה-FBI האמריקני מתכוון לחקור את נסיבות מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה במהלך פעילות צבאית בג'נין ותקף את האמריקנים על ההתערבות הבוטה. "ההחלטה של משרד המשפטים האמריקאי לחקור את מותה המצער של שירין אבו עאקלה היא טעות קשה, צה"ל ביצע חקירה עצמאית ומקצועית, שהוצגה לאמריקאים ששותפו בפרטים".

עוד אמר גנץ: "הבהרתי לנציגי האמריקאים שאנו עומדים מאחורי חיילי צה"ל, שלא נשתף פעולה עם אף חקירה חיצונית, ולא נאפשר התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל". כך גנץ בהודעה נחרצת.

בתוך כך מדווח עמיחי שטיין ב'כאן חדשות', כי החלטת ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני לפתוח בחקירה הייתה עד כדי כך הייתה מפתיעה - שאפילו גורמים מסוימים בדרג המדיני בממשל ביידן טוענים שלא עודכנו מראש, והופתעו מההחלטה של משרד המשפטים האמריקני. אמש הגישו כ-20 חברי קונגרס דמוקרטים הצעת חוק שדורשת מהממשל לחקור את מותה של העיתונאית - ולהגיש דו"ח. נדגיש כי לדמוקרטים אין רוב בבית הנבחרים ולכן אפסי שזה יאושר.

טד קרוז חיילי צה''ל משרד המשפטים FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד