כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
גורמים ישראלים

איראן פועלת כיצואנית טרור עולמית

גורמים ישראלים: הניסיון להציג את תקיפת המכלית מול חופי עומאן כקשורה לישראל שגוי. המכלית אינה בבעלות ישראלית. מדובר באירוע נוסף שמוכיח כי איראן פועלת כיצואנית טרור עולמית, ופעם נוספת בה היא פוגעת בחופש השיט העולמי

איראן פועלת כיצואנית טרור עולמית
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

מכלית הנפט הסינגפורית, "Pacific Zircon" הותקפה הלילה על ידי מל"ט (רביעי) בקרבת חופי עומאן. על פי הדיווח, מי שמתפעלת את המכלית היא חברת הספנות הסינגפורית "Eastern Pacific Shipping", הנמצאת בבעלותו של איש העסקים הישראלי עידן עופר. לפי בכירים ישראלים איראן עומדת מאחורי המתקפה. מנגד באיראן הכחישו את הדיווחים והפנו אצבע מאשימה לעבר ישראל, כך דווח ב'כאן חדשות'.

גורמים ישראלים אמרו ל'כאן חדשות', הניסיון להציג את תקיפת המכלית מול חופי עומאן כקשורה לישראל שגוי. המכלית אינה בבעלות ישראלית. מדובר באירוע נוסף שמוכיח כי איראן פועלת כיצואנית טרור עולמית, ופעם נוספת בה היא פוגעת בחופש השיט העולמי.

בהודעה מטעמה של חברת הספנות הסינגפורית נמסר: "אנשינו חוקרים את התקרית במסגרתה נפגעה הספינה Pacific Zircon מול חופי עומאן הלילה". כמו כן, באותה הודעה נכתב כי ישנה פגיעה מזערית למדי בספינה, וכי אין נפגעים בקרב אנשי הצוות.

ארגון בריטי המתחקה אחר תנועת ספינות באזור המפרץ הפרסי מוסר כי אנשיו מודעים לתקירת זו, והם חוקרים אותה. הצי החמישי של ארה"ב הודיע גם הוא: מודעים לתקרית במפרץ עומאן. על אף שטרם ידוע מקורה, הסברה היא שהתקיפה נועדה לפגוע במונדיאל שצפוי להתקיים בקטאר בעוד ארבעה ימים.

מפקד הצי החמישי האמריקני, הגנרל בראד קופר, אמר כי האיום הגדול ביותר לביטחון וליציבות האזור מגיע מאיראן. בראיון לערוץ הסעודי אל-חדת' אמר קופר כי האיומים שמגיעים מאיראן כוללים ניסיונות שוד ימי, סחר בבני אדם והברחות נשק. קופר ציין כי בשנתיים האחרונות סיכל הצי החמישי ניסיונות להבריח סמים בשווי מיליארדי דולרים, לצד ניסיונות להבריח כ-9000 כלי נשק מאיראן לתימן, וכי הניסיונות להבריח נשק מגיעים מאיראן כשיעדם הוא ברוב המקרים תימן, כך דווח ב'כאן חדשות'.

עוד אמר קופר כי הנשק שהברחתו לתימן סוכלה דומה לזה שנעשה בו שימוש במתקפות על סעודיה והאמירויות. קופר ציין: "יש לנו בעלי ברית גדולים באזור, אנחנו עובדים על שיתופי הפעולה עימם - זה בראש סדרי העדיפויות שלנו. לישראל יש חיל ים מקצועי ואנחנו פועלים עימם לטובת הביטחון הימי באזור ועבור כולם", אמר.

איראן מל"טים תקיפה עומאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד