כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עבר בהצלחה

ניתוח נדיר לפעוט בן שנה בוצע בבית חולים בישראל

ניתוח נדיר לטיפול בהתפשלות מעיים בגישה לפרוסקופית בוצע בבי"ח לניאדו | הניתוח הנדיר בוצע לפעוט כבן שנה, תושב נתניה ועבר בהצלחה

ניתוח נדיר לפעוט בן שנה בוצע בבית חולים בישראל
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ניתוח נדיר לטיפול בהתפשלות מעיים בגישה לפרוסקופית בוצע בבי"ח לניאדו: הניתוח הנדיר בוצע לפעוט כבן שנה, תושב נתניה ועבר בהצלחה.

למחלקת ילדים בבי"ח לניאדו הגיע פעוט כבן שנה, תושב נתניה, שאבחון מהיר הראה מצב של התפשלות מעיים חמורה המחייבת ניתוח, על מנת למנוע אפשרות של בצקת במעי שעלולה לגרום לנמק. צוות מחלקת ילדים בבי"ח לניאדו, הפועל בשת"פ מלא עם מחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי שניידר ביצע את הניתוח הייחודי, בהצלחה. 

התפשלות מעיים היא מצב שבו חלק מהמעי נבלע בתוך חלק אחר הסמוך לו. מדובר בתופעה לא נפוצה אך מסוכנת, בדרך כלל ניתן לטפל בבעיה באמצעות חוקן.

החוקן מהווה כלי טיפולי: לחץ הנוזל או האוויר המוחדר למעי דרך החוקן משחרר את החסימה בכ־85 אחוזים מהמקרים ומחזיר את המצב לקדמותו.

הבדיקה ושיטת הטיפול באמצעות חוקן נחשבת כיעילה ובטוחה. אולם לעיתים, במצבים בהם החוקן לא מצליח לפתור את הבעיה - נדרש ניתוח.

במרבית המרכזים הרפואיים בישראל מבוצע הניתוח בגישה כירורגית "פתוחה", במהלכה נפתח חתך משמעותי בבטן. הגישה הפתוחה הינה בעייתית בהיבט של זיהומים וכן בהיבט של החלמה ממושכת. 

מספר מרכזים רפואיים בודדים בישראל מבצעים את הניתח בגישה לפרוסקופית, המאפשרת לבצע חתכים זעירים, להיכנס לחלל הבטן עם מצלמה ולשחרר את המעי שהסתבך סביב עצמו.

ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל אגף ילדים בבי"ח לניאדו מסר "אגף ילדים ממשיך לפתוח שירותים נוספים עבור תושבי נתניה והשרון. הניתוח הלפרוסקופי מונע זיהומים ומאפשר תקופת החלמה קצרה באופן משמעותי".

פרופ' צבי שמעוני, מנהל הרפואי בבי"ח לניאדו ציין כי "שיתוף הפעולה האסטרטגי בין אגף ילדים בבי"ח לניאדו לבין מחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי שניידר מאפשר ביצוע פרוצדורות מורכבות, בפרק זמן מהיר, תוך שימוש במכשור מתקדם". 

 

בית חולים פעוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד