כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
להנגיש את לימוד המוסר

הכירו: המשגיחים הצעירים של עולם הישיבות

מתחת לפני השטח בשנים האחרונות מתפתח בעולם הישיבות בעלי מוסר ומשגיחים צעירים המוסרים 'ועדים' לחבריהם ומחזקים אותם בלימוד מוסר ומחשבה. 'בחדרי חרדים' עם הצצה לאירוע 'מסירת ועדים' שהחלו בתוכנית חדשה בלימוד בספרים של גדולי בעלי המוסר

הכירו: המשגיחים הצעירים של עולם הישיבות
האירוע של מוסרי הועדים צילום: באדיבות המצלם

תוכנית מסירת ועדים בעולם הישיבות על ידי בחורים תופסת תאוצה בשנים האחרונות. בהיכלי הישיבות פועל ארגון בשם 'סדרת ועדים' בהם בחורים מוסרים וועדים לחבריהם כמשגיחים רגילים לכל דבר.

ארגון 'סדרת ועדים' נפתח לפני שבע שנים בעידודו וביוזמתו של המשגיח הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל כדי להנגיש את לימוד המוסר והמחשבה לבחורי הישיבות ע"י מסירת ועדים בתוכנית מסודרת.

במסגרת התוכנית מתכנסת קבוצת בחורים מעת לעת ובכל פעם מוסר אחד מהם ועד לחבריו.

כעת, משיק הארגון תוכנית חדשה במסגרתה יתמקדו בלימוד ספרים של גדולי המוסר והמחשבה מהדורות האחרונים, השבוע התקיים כנס השקה של התוכנית בו כל בחור קיבל ספר מוסר כדי ללמוד בו רבע שעה ביום. האירוע התקיים בברכתו של ראש הישיבה הגאון רבי דוד כהן. 

התוכנית הושקה ביוזמת ובעידוד גדולי ראשי הישיבות והמשגיחים בישיבות כדוגמת 'נתיבות חכמה', 'מיר ברכפלד', 'מאור התלמוד', 'אור אלחנן', ו'דעת אהרן' והיא צפויה להתרחב לעוד ישיבות. 

האירוע הופק בחסות האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים נחס ארליך ובשיתוף עם המינהל הקהילתי גאולה בוכרים וחלוקת הספרים של גדולי בעלי המוסר לבחורים שמוסרים את הועדים הוקדשה לע"נ של הרב יחיאל מיכל הורברג ז"ל.

ועדים מוסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד