י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הזדמנות של פעם ב-70 שנה

סמוטריץ' הוא ההיפך הגמור מבנט, די לספינים ולהכפשות

בימים האחרונים יוצאים תדרוכים נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ' שמתעקש לקבל תיק חשוב ומשפיע כיאה למעמדו כיו"ר מפלגה לה חלק משמעותי בניצחון הימין. היום פורסמו ידיעות שונות כי "סמוטריץ הוא הבנט החדש" והוא ימנע ממשלת ימין. האמת, הפוכה לגמרי // יענקי פרבר

סמוטריץ' הוא ההיפך הגמור מבנט, די לספינים ולהכפשות
בצלאל סמוטריץ' ותומכיו צילום: Yossi Aloni/Flash90

בימים האחרונים חברו יחדיו מספר פובליציסטים, כותבי מאמרים, טוקבקיסטים, צייצנים, כותבי פוסטים בפייסבוק וכוכבי טיקטוק, ובמקהלה אחת הם טוענים כי סמוטריץ' הוא הבנט החדש והוא זה שימנע ממשלת ימין בגלל משחקי אגו, ובגלל התעקשות על תיקים.

אותם שופרות טוענים כי סמוטריץ' הערכי יגרום לשמאל לחזור לשלטון או יגרור אותנו לבחירות חדשות, וכך למעשה יאיר לפיד יישאר ראש ממשלת מעבר. אלו דברים נלוזים וחסרי שחר, שלא ברור מי עומד מאחוריהם. תחילה, חשוב לזכור כי בצלאל סמוטריץ' עומד בראש מפלגה בעלת 14 מנדטים לה חלק מרכזי בניצחון הימין והשבתו של נתניהו לשלטון. גם אם מחלקים את המנדטים של הציונות הדתית, עוצמה יהודית, ונעם, עדיין בצלאל סמוטריץ' הוביל להישג אדיר יחד עם איתמר בן גביר כשהביאו קולות ממקומות לא צפויים, וזאת מבלי לנגוס בקולות של ש"ס או יהדות התורה, אולי מעט מהליכוד. המסקנה היא כי הציונות הדתית הביאה קולות חדשים ולמעשה הובילה לניצחון הגוש כולו.

הרצון של סמוטריץ' לקבל לידיו תפקיד מפתח משמעותי בממשלה אינו נובע מאגו מוגבר, אלא מאידיאולוגיה צרופה והבנה כי כעת, בממשלה הזו, ישנה הזדמנות פז שמגיעה רק אחת לעשרות שנים לבצע שינויים הכרחיים ומרחיקי לכת שיצעידו את ישראל לעבר מדינה יהודית ודמוקרטית. ובכל מקרה, סמוטריץ' לא ייתן לממשלת שמאל לקום, הוא גם לא ייתן שיאיר לפיד יישאר ראש ממשלת מעבר. לסמוטריץ' זכות מלאה להתעקש על תיקים משפיעים, בדיוק כמו שלש"ס ויהדות התורה מגיע, ובדיוק כמו שחברי כנסת בליכוד נאבקים על תיקים.

לא כתוב בספר החוקים של מדינת ישראל שחייבים להקים ממשלה יומיים אחרי הבחירות, אבל כן חשוב לדעת: לא יורים בתוך הנגמ"ש; סמוטריץ הוא אדם ירא שמים, הוא לא ימכור את האידיאולוגיה שלו בעד תפקידים, כפי שנהג כשמנע, למרות לחצים בלתי נתפסים, ממשלה ימנית בתמיכתה של רע"מ.

מסע הדה-לגיטימציה שמתנהל נגד סמוטריץ' ביומיים האחרונים, הינו מביש מכפיש ושקרי. סמוטריץ אינו בנט שמכר את הימין בעבור נזיד עדשים, תוציאו זאת מראשכם, למרות מסע ההכפשות שמתנהל סביבו.

באופן איש אין לי קשר לציונות הדתית, איני חבר במפלגה, אני לא עובד עם אף חבר כנסת משם, כולם יודעים במי אני תומך ומה הדעות שלי, ואני מאוד רוצה לראות את נתניהו מכהן כראש הממשלה, אך באותה מידה אני מאוד רוצה לראות ממשלה ימנית בראשות נתניהו. נתניהו הוא המנהיג הכי טוב שיש לנו, ואני מקווה שבליכוד יקבלו תיקים משפיעים כיאה למפלגה בעלת 32 מנדטים, אבל אפשר בלי השמצות, סמוטריץ הוא משלנו הוא בורג מרכזי בניצחון, והוא ידאג לממשלת ימין על מלא.

בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד