כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החברה מרגיעה

חשש למחסור בתרופה לילדים חולי סרטן

חברת טבע הודיעה על מחסור בתרופה אונקולוגית מצילת חיים לילדים חולי לוקמיה. התרופה לוקובורין מורידה תופעות לוואי ואי אפשר לתת כימותרפיה בלעדיה. חברת טבע: "צפויה להגיע לישראל עד סוף שבוע הבא"

משלוח תרופות: אילוסטרציה
משלוח תרופות: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

חברת טבע הודיעה היום (רביעי) לבתי החולים ולמשרד הבריאות על מחסור בתרופה אונקולוגית לילדים, לוקובורין. התרופה, המשמשת לטיפול לילדים חולי לוקימיה וניתנת דרך הוריד, חיונית ומצילת חיים. כך פורסם בכאן 11.

על פי הדיווח של העיתונאית קטי דור, לוקובורין ניתנת עם הטיפול הכימותרפי ומורידה תופעות לוואי כמו סיכון מח העצם, ולכן אי אפשר לתת כימותרפיה בלעדיה. יש בתי חולים שיש להם מלאי מצומצם ויש שיש להם מלאי לכמה שבועות.

תגובת חברת טבע: טבע דיווחה למשרד הבריאות מייד עם היוודע החשש לחוסר ובהתאם לנהלים שצפוי מחסור זמני בתרופה לוקובורין. טבע תעדפה את ייצור התרופה ומייד לאחר שיושלמו כל בדיקות האיכות הנדרשות התרופה תוטס במטען מיוחד וצפויה להגיע לישראל עד סוף שבוע הבא. טבע עושה כל מאמץ למצוא פתרונות לביקושים על ידי העברת מלאים מבתי חולים בישראל לכאלה שיש בהם מחסור.

תגובת משרד הבריאות: חברת טבע הודיעה לבתי החולים ולמשרד הבריאות על הפסקת שיווק מתמשכת של התכשיר לוקובורין הצפויה בסוף השנה האזרחית. משרד הבריאות אישר למוסדות הבריאות ייבוא מיידי מיוחד של התכשיר.

 

תרופות חברת תרופות טבע לוקמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד