כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מאסק, מאחוריך"

עובדי טוויטר 'לבנתיים' הקימו לעצמם רשת מתחרה

עם כניסתו של מאסק למשרדי טוויטר נראה כי תרחיש האימים אכן קורה במציאות. איל ההון פיטר כמחצית מהעובדים, חלקם אף דרך ציוץ | עובדי החברה בהווה ובעבר הודיעו כי הם מפסיקים להשתמש בטוויטר ועוברים לרשת קוד פתוח בשם 'מסטודון' שחווה קפיצה אדירה בימים אלה

עובדי טוויטר 'לבנתיים' הקימו לעצמם רשת מתחרה
אילוסטרציה צילום: unsplash

קבוצה מעובדי טוויטר וכאלה שפוטרו לאחרונה במסגרת ההשתלטות של המיליארדר איילון מאסק על החברה, הקימה שרת ברשת החברתית המתחרה 'מסטודון' עבור עובדים ועובדים לשעבר של טוויטר.

על פי הדיווח באתר 'דבר', השרת הוקם תחת השם macaw.social על ידי עובד לשעבר מסיאטל. בדף האודות של השרת הוסבר כי מדובר ב'שרת קטן שמופעל על ידי עובדי טוויטר לשעבר בעיקר עבור עובדי טוויטר לשעבר וחבריהם'. המבקשים להצטרף לשרת מתבקשים לציין את מספר העובד הנוכחי או הישן שלהם בטוויטר, לאיזה צוות השתייכו או פרטים אחרים שיאמתו את זהותם כעובדי החברה או עובדי החברה לשעבר. נכון לעכשיו כולל השרת כבר למעלה מ-670 משתמשים שרובם המוחלט הם עובדי טוויטר לשעבר ובהווה.

הלוגו של טוויטר. אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

"אז, אה, כן, אני כבר לא מועסק בטוויטר, לפי המייל שקיבלתי באמצע הלילה" כתב בשרת ג'ים רדמונד, שעבד במערך ניהול האמינות של מערכת האתר (SRE) בטוויטר. "לא מתכוון לפרט או להעלות השערות כאן או במקום אחר על זה, אבל טוב, זה נחמד שיש לי זמן להתמודד עם הודעות ממגייסים".

הכירו את מסטודון:

מסטודון נוסדה ב-2016 על ידי יוג'ין רוצ'קו (יליד רוסיה 1993, רוב חייו חי בגרמניה) כפרויקט המיועד להיות תחליף לא-מסחרי בקוד פתוח לטוויטר. כמו פרויקטים רבים בקוד פתוח, יתרונות הם גם חסרונותיו. הוא אינו מסחרי ולכן נסמך על מאות רבות של תורמי קוד, זמן וכסף. כמו כל פרויקט קוד פתוח הוא תלוי במידה רבה ברצון הטוב של האנשים הפעילים והמפעילים של הפלטפורמה ומופעל על פי הנורמות שנוצרות בקהילה המשתמשת והמתחזקת. אין מחלקות מחקר ופיתוח, צוותי אימות משתמשים ונתונים, קשרי קהילה או שירות לקוחות. אבל גם אין מפרסמים או פרסומות. המשתמשים אינם המוצר. גם לא המידע שלהם. אבל מה שאולי הכי חשוב בנקודת הזמן הזו – כמו שקורה לא פעם במיזמי קוד פתוח, הוא קצת מסובך ויש כמה מחסומים, טכניים ואנושיים, בהצטרפות.

בניגוד לטוויטר הפועלת כולה כרשת אחודה בניהול ריכוזי – מסטודון מבוססת על ריבוי שרתים, כאשר שכל שרת מהווה למעשה קהילה עצמאית המנהלת את עצמה וקובעת לעצמה את כללי הקהילה שלה. כל משתמש בוחר באיזה שרת לפתוח את החשבון שלו, אך יכול לעקוב גם אחרי משתמשים הפועלים משרתים אחרים, ואף ממספר רשתות חברתיות אחרות התומכות בקוד דומה.

מייסד מסטודון, יוגן רוצ'קו כתב לאחרונה "אני חושב שזה מפואר שיש עכשיו שרת במסטודון המופעל על ידי אנשים שעבדו בעבר עבור טוויטר. לא יכולתי לדמיין זאת כשהתחלתי בשנת 2016". מאז רכישת טוויטר, חוותה מסטודון קפיצה משמעותית במספר המשתמשים הפעילים בה, שגדל מכ-600 אלף ל-1.75 מיליון, ומספר סך כל החשבונות הרשומים בה הגיע כבר ל-6.8 מיליון.

"מסטודון צעירה מאוד, ואנחנו כאן קבוצה נבחרת של מהנדסים. זה לא סט של ניסיון שהפרוייקט נהנה ממנו בעבר" כתבה טרוויס, עובדת לשעבר בטוויטר, בשיחה שהתפתחה בשרת על חוויית המשתמש של הרשת החדשה. "ההזדמנות הגדולה שיש לנו כאן כמהנדסים היא להקל על מחסומי הכניסה. ככל שיהיו יותר שרתים כך יהיה יותר טוב לכולנו. יותר שרתים פחות חיכוכים ועויינות. זו ממש התרבות שאנחנו חיים עבורה. אנחנו לגמרי מסתכלים כאן על הדור החדש של מתכנתי קוד חופשי".

 

מסטודון טוויטר אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד