ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי המהפכה הצבאית

ההסכמים מתגבשים: סודאן בדרך חזרה לשלטון אזרחי

אחרי שבשנה שעברה התקיימה הפיכה צבאית בסודאן בהובלת הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן ששולט במדינה עד היום, כוחות החירות והשינוי במדינה הודיעו על חזרה לשלטון אזרחי מלא

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

כוחות החירות והשינוי בסודאן, מההתארגנויות האזרחיות הבולטות במדינה, הודיעו כי הם מקיימים מאמצים להגיע להסכם מסגרת עם ההנהגה הצבאית בימים הקרובים, וכי ההסכם יכלול מעבר באופן מלא לשלטון אזרחי, כך מדווחים כלי תקשורת ערביים.

עוד דווח כי לפי ההסכם המסתמן, יוקם שלטון המורכב מארבעה גופים שינהלו את תקופת המעבר - מועצת ריבונות אזרחית, מועצת שרים, מועצה מחוקקת ומועצת ביטחון.

עוד נמסר כי ההנהגה הצבאית במדינה העבירה מסמך הערות ותיקונים לטיוטת ההסכם, "המשקפות את ההבנות היסודיות שההנהגה הצבאית והאזרחית הגיעו אליהן".

ערוץ 'סקיי ניוז' בערבית מדווח כי טיוטת ההסכם כוללת שלטון אזרחי במדינה שמרחיק את המוסד הצבאי מהשלטון ומהעבודה הפוליטית, וכי משימותיו של הצבא יהיו הגנה על הריבונות ושמירה על גבולות המדינה, כמו גם הגנה על החוקה ויישום מדיניות צבאית וביטחונית למדינה. כזכור, בשנה שעברה התקיימה הפיכה צבאית בסודאן בהובלת הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן ששולט במדינה עד היום.

עוד אמרו נציגי כוחות החירות והשינוי במהלך מסיבת עיתונאים שקיימו היום כי "הסכם המסגרת לסיום ההפיכה והקמת ממשלה אזרחית מלאה צפוי להיחתם בתוך 10 ימים, והסכם מפורט צפוי להיחתם בתוך חודש". עוד נמסר כי ההנהגה הצבאית הסכימה לכך שהממשלה תישאר אזרחית באופן מלא. במקביל, מקורות צבאיים סודניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הצדדים הגיעו להבנות אך עדיין נותרו סעיפים תלויים".

יצוין כי בין ישראל לסודאן יחסים חמים מאז שלטונו האחרון של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שליט סודאן, עבדול פתאח אל-בורהאן אף שלח השבוע אגרת ברכה לנתניהו שבה כתב לו בין היתר: "אני מברך אותך על ניצחונך בבחירות ומצפה להמשיך את שיתוף הפעולה בינינו כדי לקדם את היחסים בכל התחומים לטובת אזרחי שתי המדינות".

סודן הפיכה צבאית הפיכה שלטונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד