ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כך מגיבים בציונות הדתית

ניסה להשפיע על הרכב הממשלה? הפגישה של נתניהו עם השגריר

פגישה מעניינת התקיימה בערבו של יום שלישי בין נתניהו לבין השגריר האמריקני בישראל וזאת בעוד המשא ומתן הקואליציוני די תקוע ולא מתקדם על התעקשותו של סמוטריץ' להתמנות לתפקיד שר הביטחון | זה המסר שהועבר לנתניהו בשליחותו של ביידן

ניסה להשפיע על הרכב הממשלה? הפגישה של נתניהו עם השגריר
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זה שהאמריקאים לא מתלהבים לשון המעטה מהרכב הממשלה המסתמן זה ידוע, אבל בממשל ביידן הולכים עכשיו צעד נוסף.

לפי הדיווח של ירון אברהם ב'חדשות 12' בערבו של יום שלישי התקיימה פגישה התקיימה בין השגריר האמריקני בישראל תום ניידס לבין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. פגישה שבה נכח גם שגריר ישראל בוושינגטון לשעבר רון דרמר שמועמד לתפקיד שר החוץ ובפגישה הזו השגריר האמריקני מבהיר לנתניהו כך כי "מינוי שר הביטחון צריך להתבצע בזהירות ובשיקול דעת ובאופן שייקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארה"ב".

במהלך הפגישה ניידס לא נוקב בפגישה בשמו של בצלאל סמוטריץ' וגם לא בשמו של איתמר בן גביר, אבל מעביר בדרך דיפלומטית וברורה, שבסוגיית שר הביטחון - ארה"ב מצפה לראות שיקולים רחבים יותר משיקולים קואליציוניים צרים.

שגריר ארה"ב בישראל תום ניידס. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

הכתב מציין כי הפגישה הזו לא דווחה לתקשורת על ידי אף אחד מהצדדים. בלשכת נתניהו מאשרים את דבר הפגישה אבל מכחישים שזה מה שאמר לו השגריר. בשגרירות ארה"ב בישראל אומרים: "אנחנו לא מתייחסים לתוכנן של שיחות דיפלומטיות סגורות".

מפלגת 'הציונות הדתית' הגיבה לפרסום ומסרה: "יש לנו הרבה כבוד והערכה לבעלת בריתנו ארה"ב, אך גם ממשל ביידן צריך לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ולא להתערב בהקמת ממשלה נבחרת. מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לתכתיבים זרים שיסכנו את ביטחון ישראל ויפגעו בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

תומאס ניידס בנימין נתניהו ג'ו ביידן שר הביטחון בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד