כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לשם סחר לא חוקי

כתב אישום חמור: שחטו את האיילים באכזריות

רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות הגישו כתב אישום חמור כנגד תושבי הגולן ומפעילת האתר יער האיילים בגין פגיעה וסחר בערכי טבע מוגנים ועבירות צער בעלי חיים - כאשר בין היתר שחטו איילים באכזריות

כתב אישום חמור: שחטו את האיילים באכזריות
להקת איילים. אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בתום פעילות אכיפה מאומצת רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות הגישו כתב אישום חמור כנגד תושבי רמת הגולן בגין פגיעה וסחר לא חוקי באיילים, המוגדרים בחוק כערכי טבע מוגנים, ועבירות על חוק צער בעלי חיים.

כתב האישום הוגש בבית המשפט השלום בטבריה כנגד תושב המושב אודם בשנות ה-70 לחייו, בעל הרשעה קודמת בעבירות דומות, והחברה בבעלותו המפעילה את האתר התיירותי הידוע בשם "יער האיילים" במושב אודם. נאשם נוסף שנכלל בכתב אישום הוא תושב היישוב בוקעאתא ברמת הגולן בשנות ה-30 לחייו, שהיה שותף לכאורה למעשים האסורים בחוק.

על פי כתב האישום במהלך חודש אוגוסט 2022 הנאשמים שחטו בניגוד לחוק איילה מסוג אייל אדום, שהוחזקה באתר "יער האיילים" תחת היתר עם עוד מספר איילים, ועשו זאת באופן אכזרי על ידי שיסוף גרונה עם סכין גדולה ופרפורה למוות עד אשר נשמה את נשימה האחרונה. על פי תיאור העבירות השניים עשו זאת במסגרת עבודתם בחברה המפעילה את יער האיילים ובמטרה לסחור ולמכור את בשרה לאדם שהזמין מראש את הבשר. בתמורה לבשר האיילה התבקש תשלום בסך כ-4,200 ₪.

בתוך כך כתב האישום מתאר מקרה נוסף של שחיטת מספר איילים בניגוד לחוק שבוצעו על ידי הנאשם מהמושב אודם שמנהל את האתר הנמצא בבעלותו. כל זאת תוך פגיעה וסחר בערכי טבע מוגנים, סטייה מההיתר שניתן לו בהחזקת האיילים וסעיפי עבירות של צער בעלי חיים בהם עינוי, התעללות והתאכזרות לבעלי חיים ואי אספקת צורכי מחייתו של בעל חיים, אי דאגה לבריאותו ואי מניעת התעללות בו.

קודם להגשת כתב האישום ועם ביסוס החשדות כנגד הנאשמים, פעלו ברשות הטבע והגנים להתחיל ולהוציא חלק מהאיילים מחזקת הנאשמים אל מקום מוגן, על מנת למנוע פגיעה נוספת בהם. במהלך פעולות אלו ניסה הנאשם, הנמנה על בעלי אתר "יער האיילים" למנוע זאת ואף להחזיר לחזקתו את האיילים שכבר נתפסו באמצעות פנייה לבית משפט השלום בחדרה. בתום דיון משפטי שנערך בנושא בקשתו נדחתה על ידי השופטת רקפת סגל מוהר.
את כתב האישום מטעם רשות הטבע והגנים הגישו עורכי הדין עידית רייכרט ודן שרון, ומטעם משרד החקלאות עורך הדין זיו דניאלי.

לדברי שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים: "המדובר בכתב אישום המגולל ביצוען של עבירות חמורות ונלוזות מצידו של הנאשם כלפי איילים חסרי ישע אותם החזיק בהיתר מיוחד. מעשיו נעשו בצוותא עם נאשם נוסף, כאשר מאסר על תנאי ריחף מעל ראשו על רקע ביצוע עבירות קודמות כנגד האיילים. רשות הטבע והגנים יחד עם משרד החקלאות יבקשו במסגרת ההליכים למצות את הדין עימו ועם שותפו, באופן שיהלום נאמנה את התעוזה העבריינית ויחסם המחפיר של אלו לערכי הטבע המוגנים שאת חייהם קיפחו במחי יחד ולטובת בצע כסף".

עו"ד זיו דניאלי, ממונה תביעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הגיבה לכתב האישום ואמרה כי "תכליתו של 'יער האיילים' הייתה להגן על בעלי החיים, שימש כדי לבצע שחיטה אכזרית למען בצע כסף. פעולות הנאשם ושותפו פסולות מן היסוד, ואנו נבקש להרשיעם בפלילים ואף להטיל עליהם מאסר בפועל. משרד החקלאות יפעל ככל שיידרש על מנת למצות את הדין בכל הנוגע לעבירות צער בעלי חיים, ולהבטיח את רווחתם של בעלי החיים. ככל שעולה החשד לאירוע מסוג זה, אנו חוזרים ומבקשים מהציבור הרחב לדווח למוקד משרד החקלאות, הזמין 24/7, במספר 6016*".

כתב אישום סחר צער בעלי חיים איילות אייל משרד החקלאות שחיטה רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד