י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יסייע למחסור בשוק

חברות הייטק מובילות יכשירו 2,000 חרדים למשרות פיתוח בתוך 4 שנים

אלביט, איירונסורס, נס, רפאל וחברות מובילות נוספות בהייטק הישראלי משלבות ידיים בתכנית להכשרת אלפי מתכנתים חרדים בשנים הקרובות • ד"ר צחי גליקמן ראש חטיבת מחקר פיתוח והנדסה ברפאל: "בציבור החרדי יש רבים עם יכולות לימוד וחשיבה שמתאימות להיי-טק, שיכולים להשתלב במשרות פיתוח ולסייע במחסור בכוח האדם בתחום"

חברות הייטק מובילות יכשירו 2,000 חרדים למשרות פיתוח בתוך 4 שנים
לימודי הייטק צילום: יח"צ

האם הפתרון למשבר כוח האדם בתעשיית ההיי-טק שמדאיג את החברות, יבוא דווקא מהציבור החרדי? תכנית MeGo שהחלה לפעול בחודשים האחרונים ונמצאת בעיצומו של תהליך המיון למחזור השני של התוכנית, מאגדת חברות היי-טק ישראליות מובילות בניסיון למצוא מענה לבעיית מחסור העובדים בהייטק ואתגר הגברת שילוב הגברים החרדים בתעשיה. מטרת התכנית היא להכשיר כאלפיים מתכנתים חרדים שיצטרפו לעבודה בהייטק בשנים הקרובות.

במסגרת שיתוף הפעולה, החברות לקחו חלק בכתיבת תכניות הלימוד של MeGo, מנטורים ומרצים מטעמן ידריכו את המשתתפים בתכנית ויאפשרו לסטודנטים להתנסות בביצוע פרוייקטים אמיתיים עבור החברות ולרכוש ניסיון בכתיבת קוד ופיתוח תוכנה.


לימודי הייטק • יח"צ

"כדי להמשיך להתמודד עם האתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל, אנחנו בוחרים את העובדים הטובים ביותר", אומר ד"ר צחי גליקמן, ראש חטיבת מחקר פיתוח והנדסה ברפאל. לדבריו: "בתכנית MeGo אנחנו פונים לציבור החרדי מתוך היכרות עם פוטנציאל הלמידה, ההתמדה והחשיבה מחוץ לקופסה".

בתוכנית שמנוהלת על ידי קרן קמ"ח, שותפים לצד חברות ההייטק המובילות גם משרד הכלכלה, מה"ט, קרנות פילנתרופיות ובכירים מתעשיית ההיי-טק המקומית כמו שמיל לוי שותף מייסד בקרן ההון סיכון סקויה ישראל, בני לוין מייסד ומנכ"ל נס לשעבר ובכירים נוספים. "התכנית היא ניצחון מצויין לשני הצדדים" אומר שמיל לוי, "התעשיה תקבל עובדים איכותיים ותתחיל לצמצם את המחסור במתכנתים, ולמשתתפים החרדים תיפתח אפשרות אמיתית לעלות על רכבת ההייטק וליהנות מרמת שכר גבוהה, פרנסה מכובדת ותעסוקה בתחום שתואם את הכישורים החרדים".

הלימודים במסגרת התכנית, מתקיימים במשך 14 חודשים (ימים מלאים) במודל הכשרה של 8200, כולל מעטפת תמיכה מקצועית, לימודית ואישית, לצד מימון מלא ללימודים ומלגת קיום חודשית. למחזור הראשון שהחל לפעול באוגוסט האחרון, נרשמו למעלה מ-1,200 מועמדים שמתוכם נבחרו כ-120 תלמידים, הנמצאים כבר בעיצומם של הלימודים בבני ברק ובירושלים. בימים אלו מתקיים תהליך האיתור והמיון למחזור השני של התכנית, שייפתח בע"ה בר"ח אדר בירושלים, בני ברק, בית שמש, חיפה ואשדוד.

פיתוח הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד