כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"יביא להשתלטות ישראלית"

דרישה פלסטינית מארה"ב: להימנע מהסכם בין נתניהו לבן גביר

משרד החוץ הפלסטיני דורש מהממשל האמריקני למנוע את יישום הסיכום שהושג בין יושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו ויושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, להסדיר את ההתיישבות הצעירה בתוך שישים יום מכינון הממשלה ולתקן את חוק ההתנתקות

דרישה פלסטינית מארה"ב: להימנע מהסכם בין נתניהו לבן גביר
בנימין נתניהו/איתמר בן גביר צילום: צילומסך/יונתן זינדל, פלאש 90

משרד החוץ הפלסטיני, דורש מהקהיליה הבינלאומית ומהממשל האמריקני להפעיל לחצים כדי למנוע את יישום הסיכום שהושג אתמול (רביעי) בין יושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו ויושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר להסדיר את ההתיישבות הצעירה בתוך שישים יום מכינון הממשלה ולתקן את חוק ההתנתקות כך שיאפשר שהייה בַּישיבה בחומש, כך דווח ב'כאן חדשות'.

בהודעה שפרסם, ציין משרד החוץ ברמאללה שההסכם הזה יעמיק את הבניה בהתנחלויות ויביא להשתלטות ישראלית על שטחים פלסטינים במיוחד בצפון הגדה -חומש ואביתר. משרד החוץ הפלסטיני הדגיש שסעיפי ההסכם נוגדים את אבני היסוד של כל תהליך מדיני ומשא ומתן עתידי ויחסלו את האפשרות להגיע לשלום על בסיס פתרון 2 המדינות ויהרסו את המאמצים הבינלאומיים והאזוריים לבניית אמון בין ישראל לפלסטינים. כמו כן הזהיר מההשלכות ההרסניות שיהיו להסכם באזור כולו ועל התקווה להשיג שלום.

עוד דווח, כי יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שיח', נפגש היום ברמאללה עם משלחת אמריקנית בראשות סגן עוזרת מזכיר המדינה לענייני המזרח התיכון, האדי עמר. א-שיח' מסר בציוץ בטוויטר, כי במהלך הפגישה דנו הצדדים ביחסים הבילטרליים בין וושינגטון ורמאללה ובתוצאות הבחירות האחרונות לכנסת, וכן בצורך למציאת אופק מדיני לסכסוך ועצירת מהלכים חד-צדדיים מצד ישראל, "צעדים שיהיה בהם לפגוע בפתרון המדיני וליצור אווירה של חוסר יציבות באזור", כדברי א-שיח'.

דוברו של אבו מאזן מגנה בחריפות את ההבנות בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לראש מפלגת "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר. הדובר, נביל אבו רודיינה, הדגיש כי הסדרת המאחזים הבלתי חוקיים וסלילת כבישים עוקפים עומדים בסתירה מוחלטת לדין הבינלאומי ולהחלטות הבינלאומיות. לדבריו, ההבנות הללו רק תגדלנה את ההתנחלויות, תגרומנה לגל של השתלטויות על אדמות פלסטיניות בגדה ותחסלנה כל סיכוי קיים לשלום ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית. אבו רודיינה אף קורא לקהיליה הבינלאומית לעצור את ההתיישבות הישראלית בגדה, בציינו כי "כל ההתנחלויות בשטחים סותרות את הדין הבינלאומי, בין אם נתניהו אוחז ברסן השלטון בין אם זולתו".

 

איתמר בן גביר בנימין נתניהו הרשות הפלסטינית ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד