ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המאבק באייתולות

גוגל פליי הסירה אפליקציות של המשטר הרצחני

גוגל הסירה שלוש אפליקציות של המשטר באיראן ושתי אפליקציות תחבורה חכמות שבשליטת המשטר, משירות ההפצה הדיגיטלית שלה Google Play. טלגרם, טוויטר ויוטיוב נאסרו על ידי ממשלת איראן בעוד שלפקידים בכירים במדינה יש גישה לפלטפורמות הללו כדי להפיץ את התעמולה שלהם

גוגל פליי הסירה אפליקציות של המשטר הרצחני
אילוסטרציה צילום: pixabay

האתר האיראני Digiato הודיע ​​אמש (רביעי) כי האפליקציות ממשלתיות הוסרו מ-Google Play לאחר שהמשטר האיראני טובח באזרחיו ברחובות בשל הפגנות נגד המשטר. האתר בשפה הפרסית פרסם, כי האפליקציות הוסרו בגלל הסנקציות על איראן.

הסרת אפליקציות איראניות מפלטפורמות אפל וגוגל סטור אינה דבר חדש, גם בשנת 2017 אפליקציות איראניות הוסרו עקב הסנקציות האמריקאיות נגד המשטר, אפל הסירה באופן נרחב אפליקציות איראניות מחנות אפל.

המשטר האיראני סגר שתי אפליקציות פופולריות, וואטסאפ ואינסטגרם מאז תחילת ההפגנות נגד הממשלה בספטמבר כדי להגביל את התנועה החופשית של מידע על אירועים המתרחשים ברחבי המדינה. גם טלגרם, טוויטר ויוטיוב נאסרו על ידי המשטר באיראן, בעוד לפקידים הבכירים במדינה יש גישה לפלטפורמות הללו כדי להפיץ את התעמולה שלהם.

לאחרונה, פעילים חברתיים פתחו בקמפיין להפעיל לחץ על טוויטר להסיר את חשבונו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, שאחראי בסופו של דבר להפרות זכויות האדם ולהריגת המפגינים.

בתוך כך איראן פרסמה עונשי מוות נוספים שגזרה על עצורים שנעצרו במהלך הפגנות נגד הממשלה על רקע זעקה בינלאומית להפסקת עונש מוות למפגינים. ביום רביעי הוצאו עוד שלושה גזרי דין מוות על ידי בית המשפט בטהרן. הפסיקות החדשות אינן סופיות וניתן לערער עליהן, כך אמרו במערכת המשפט.

על פי טענות בית המשפט, אחד הנאשמים דרס עם מכוניתו את כוחות הביטחון והרג אדם אחד ופצע מספר נוספים. נטען כי אחד מהם הצית את משרד המושל של פקדאשט, עיירה במחוז טהראן, ותקף את כוחות הביטחון בנשק קר. הנאשם השלישי ניסה לכאורה לחסום רחוב ופגע ברכוש ציבורי.

איש אינו יודע מתי והיכן נערכו המשפטים או אם לנאשמים הייתה הזדמנות להגן על עצמם. ברוב המקרים הממשלה אינה מאפשרת לנאשמים לבחור את עורכי הדין שלהם ואין הליך משפטי תקין. משפטים אלה נערכו לאחר שמחוקקים קראו להוציא להורג חלק מהמפגינים. כמה מדינות וארגונים בינלאומיים, כולל קנדה, גרמניה והאו"ם, קראו לממשלת איראן להימנע ממתן גזר דין מוות למפגינים.

איראן הפגנות באיראן הרוגים ופצועים משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד