כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אין לו אסטרטגיה

מתרחק מהבית הלבן: אלו הטעויות של טראמפ

הנשיא טראמפ הכריז על מועמדת ליו"ר המפלגה הרפובליקנית, והוא יתמודד דרכה לנשיאות ארה"ב ב-2024. אך הסיכויים נראים קלושים. טראמפ הצליח לאבד רבים מתומכיו מאז מהומות הקפיטול. כעת עתידה של המפלגה הרפובליקנית מונח על הכף, האם טראמפ יוותר, או יעניק בקלות את השלטון לדמוקרטים?

מתרחק מהבית הלבן: אלו הטעויות של טראמפ
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: מתי שטרן/מרים אלסטר, פלאש 90

איוונקה טראמפ, שהייתה יועצת בכירה לאביה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במהלך מסע הבחירות שלו ב-2016 ובהמשך ארבע שנים בבית הלבן, הודיעה כי היא נשארת מחוץ לפוליטיקה בעתיד הנראה לעין. היא לא השתתפה ביום שלישי בהכרזת אביה על ההתמודדות ב-2024.

"אני אוהבת את אבא שלי מאוד. הפעם, אני בוחרת לתעדף את הזמן לילדיי הצעירים ואת החיים הפרטיים שאנו יוצרים כמשפחה. אני לא מתכוונת להיות מעורבת בפוליטיקה. אמנם אני תמיד אוהב ואתמוך באבי, אבל אעשה זאת מחוץ לזירה הפוליטית", כתבה איוונקה. "אני אסירת תודה על כך שהיה לי הכבוד לשרת את העם האמריקאי ותמיד אהיה גאה ברבים מההישגים של הממשל שלנו", הוסיפה.

גם ג'ראד בעלה וחתנו של טראמפ, לא ישתתף בקמפיין הבחירות של חמיו, לזוג אולי קצת נמאס מכל הפסטיבל והם רוצים חיים שקטים במיאמי פלורידה בלי גדודי עיתונאים שמצלמים אותם מכל זווית אפשרית.

טראמפ עשה את כל הטעויות האפשריות. אך הדרמטית מכולן הייתה ביום שלא קיבל את תוצאות הבחירות והביא את תומכיו לפרוץ לבניין הקפיטול. אז, כאחד שתמך בו ללא סייג משהו נסדק בי. הייתי מתומכיו, שמחתי שיש נשיא אוהד ישראל, ימני, ידיד העם היהודי, שהכיר ברמת הגולן, העביר את השגרירות האמריקאית לירושלים, סגר את משרדי אש"ף בארה"ב, הפסיק לתת תקציבים לרשות הפלסטינית. אבל כשהוא התגלה כאדם שלא יודע לכבד תוצאות בחירות, זה שבר אותי.

נתניהו איבד את כסאו לאחר מעשה נוכלות של בנט, מעשה שלא עלה על דעת אף אחד בכל שנות קיומה של המדינה. בנט בנוכלות נבזית גנב קולות ימין והעביר אותם לשמאל, דבר שאף איש שמאל לא היה עושה, ועדיין, נתניהו קיבל את דין הבוחר, זז הצידה, והחל לפעול על פי חוק כדי להפיל את הממשלה. נתניהו לא חשב לקרוא לתומכיו לפרוץ לכנסת, אני בטוח שהם גם לא היו פורצים, כי תומכי נתניהו הם דמוקרטים ושומרי חוק, גם אם בתקשורת הישראלית מנסים לצייר אותם כסוג של תומכי טראמפ.

בשנה האחרונה נתניהו נאבק בממשלה, הפיל אותה, ניצח את הבחירות וחזר כמו גדול. לנתניהו הייתה אסטרטגיה, הוא התנהל בחכמה ובשכל, וכך ניצח. טראמפ לעומת זאת, טעה ועדיין טועה. במקום להודיע אחרי הבחירות ב-2020 "חברים הפסדתי, אנחנו מדינה דמוקרטית, ובשל כך נכבד את החוקה האמריקאית, נפנה את מקומנו, ואף אזמין את הנשיא הנבחר ביידן לבית הלבן כדי לסייע לממשל החדש להיכנס לתפקידו כמו שצריך ואנחנו נחזור כמו גדולים ב-2024 וננסה לנצח את בחירות האמצע ולקחת את הסנאט ואת הקונגרס". במקום זאת, טראמפ התנהג כמו שור בתחרות שוורים בספרד, גרם למהומה ענקית וסיים את תפקודו עם שני ניסיונות הדחה שלא צלחו.

לטראמפ אין אסטרטגיה. תומכיו מאוד מאוכזבים מהתנהגותו, ומי שקורא את החדשות בארצות הברית, כולל אתרים שתומכים בטראמפ, מגלה כי הם כבר לא רוצים לתמוך בו, ומקווים שמושל פלורידה רון דה סנטוס ינצח בפריימריז של הרפובליקנים, והוא יהיה זה שיתמודד מול הדמוקרטים ב-2024.

טראמפ הודיע כבר שזה לא מעניין אותו, והוא מתכוון להתמודד, ואם הוא יפסיד את הבחירות הפנימיות בתוך המפלגה הרפובליקנית הוא גם מסוגל להתמודד כמועמד עצמאי, וכך לתת את השלטון במתנה לדמוקרטים ב-2024, כפי שזה נראה כרגע, אין סיכוי לרפובליקנים לנצח ב-2024 כל עוד טראמפ יתמודד. טראמפ צריך לזוז ולתת למישהו אחר להוביל את הרפובליקנים בבחירות ב-2024.

דונלד טראמפ רפובליקנים דמוקרטים רון דה סנטיס בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד