י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מאות הרוגים

שר החוץ האיראני: ישראל מנסה לעורר מלחמת אזרחים במדינה

שר החוץ האיראני מאשים את ישראל וסוכנויות מערביות מנסות לעורר מלחמת אזרחים במדינה. השר אמר שאויבי איראן צריכים לדעת שהרפובליקה האסלאמית "איננה לוב או סודן". ארגוני זכויות אדם מאשימים את כוחות הביטחון האיראניים בירי אש חיה לעבר מפגינים בטהראן

שר החוץ האיראני: ישראל מנסה לעורר מלחמת אזרחים במדינה
מחאה באיראן צילום: pixabay
שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדולהיאן מאשים את ישראל וסוכנויות המודיעין המערביות שלטענתו מנסות לעורר מלחמת אזרחים ברפובליקה האסלאמית, על רקע מספר פיגועים של בדלנים ודתיים קיצוניים, והפגנות שמתמשכות נגד המשטר.

"שירותי ביטחון רבים, ישראל וכמה פוליטיקאים מערביים עשו תוכניות למלחמת אזרחים, הרס והתפוררות איראן, צריכים לדעת שאיראן היא לא לוב או סודאן", צייץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן. "היום, אויבים תקפו את שלמותה של איראן והזהות האיראנית. חוכמת העם אכזבה את האויב", אמר.

פקידים איראנים האשימו את התסיסה שמגיעה כביכול ממקורות זרים עוינים מבלי לספק ראיות. המפגינים בראשות נשים בראשן, אומרים שנמאס להם לאחר עשרות שנים של דיכוי על ידי ממסד פקידותי שנראה בעיניהם כמושחת. לפחות 362 בני אדם נהרגו ו-16,033 נעצרו בגל ההפגנות האחרון, כך לפי פעילי זכויות אדם באיראן, קבוצה שעוקבת מנורווגיה אחר התסיסה שנמשכת חודשים ארוכים.

ארגוני זכויות אדם מאשימים את כוחות הביטחון האיראניים בירי אש חיה לעבר מפגינים, ואלימות נוראה עם אלות.

ההפגנות החלו בעקבות מותה ב-16 בספטמבר של מחסה אמיני, אישה בת 22 שנעצרה על ידי משטרת המוסר במדינה, והסלימו במהירות לקריאות להפלת אנשי הדת השליטים באיראן ולהפסקת המשטר שהוקם לאחר המהפכה האסלאמית ב-1979. הרשויות הגבילו מאוד את הגישה לתקשורת ומשביתות מעת לעת את האינטרנט, מה שמקשה לאשר פרטים על תסיסה באזורים שונים במדינה.

בתוך כך מדווח ה-BBC, כי המל"ט האיראני עמוס בחומרי נפץ שפגע השבוע במכלית נפט הקשורה למיליארדר ישראלי מול חופי עומאן, שוגר מבסיס חיל משמרות המהפכה באיראן, כך מסרו גורמים רשמיים ביום חמישי.

מכלית הנפט פסיפיק זירקון ששטה תחת דגל ליבריה נפגעה על ידי מל"ט שאהד-136 ביום שלישי בלילה, גרמה לנזק אך ללא נפגעים. הספינה מופעלת על ידי חברה סינגפורית, שהיא חברה בבעלותו של המיליארדר הישראלי עידן עופר.

על פי הדיווח של ה-BBC, פקיד מערבי אמר שהמל"ט שוגר מהפיקוד האזורי של חיל האוויר של משמרות המהפכה בעיר צ'באהר שבדרום מזרח המדינה. גורם ביטחוני צוטט: "האיראנים כבר לא מתחבאים מאחורי הנציגים שלהם. הם עשו טעות ולא יוכלו להתחמק מהפעולה". הגנרל מייקל אריק קורילה, ראש פיקוד מרכז ארצות הברית, אמר בהצהרה כי איראן עומדת מאחורי המתקפה.

איראן אש חיה ארה''ב מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד