כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תמכה בחיזבאללה ובאיראן

ארה"ב הטילה סנקציות על רשת הברחה

המחלקה לבקרה על נכסים זרים במשרד האוצר האמריקאי (OFAC) הטילה סנקציות מכוח צו מנהלי על ישויות הקשורות לרשת בין-לאומית להברחה וסחר נפט שייצרה הכנסות לחיזבאללה ולמשמרות המהפכה האסלאמית וכוח קודס 

ארה"ב הטילה סנקציות על רשת הברחה
אילוסטרציה צילום: pexels

ארה"ב: OFAC הטילה סנקציות על רשת הברחת נפט שתמכה בחיזבאללה ובמשמרות המהפכה האסלמית וכוח קודס.

המחלקה לבקרה על נכסים זרים במשרד האוצר האמריקאי (OFAC) הטילה סנקציות מכוח צו מנהלי על ישויות הקשורות לרשת בין-לאומית להברחה וסחר נפט שייצרה הכנסות לחיזבאללה ולמשמרות המהפכה האסלאמית וכוח קודס (IRGC-QF).

הרשת הפלילית כוללת אינדיבידואלים, חברות קש וכלי שיט רבים המעורבים במהילת נפט בכדי להסתיר את מקורו האיראני, ובייצואו לרחבי העולם. הרשת השתמשה במארג חברות קש וטקטיקות הונאה הכוללות זיוף מסמכים וחשבוניות בכדי למכור נפט בשוק הבין-לאומי ולחמוק מסנקציות. 

בשנת 2022 ארבעה חשודים – ויקטור ארטמוב (Viktor Artemov), אדמן נפריה (Edman Nafrieh), רוזבה זהדי (Rouzbeh Zahedi) ומוחמד אל-זיין (Mohamed El Zein) – השתמשו בעשרות חברות שבשליטתם כדי לנהל את הפעילות הבלתי חוקית. הרשת השתמשה ביחידת האחסון שבנמל שארג'ה באיחוד האמירויות הערביות, ומהלה מוצרים שמקורם בהודו עם נפט איראני בכדי לטשטש את מקורו. לאחר מכן שינו או זייפו החברות תעודות מקור ואיכות המתייחסות לאיכות ומקור הנפט, שהועבר לאחר מכן למכירה בחו"ל. 

אדמן נפריה, אזרח איראני, פיקח על רשת של עשרות חברות שסייעו במהילתו וייצואו הבלתי חוקי של הנפט, וקיבל פקודות מבכירים באיראן המקושרים למשרד המנהיג העליון (אשר הוכרז בסנקציות אמריקאיות בעבר) להפנות את הרווחים ממבצעי הברחות הנפט לחברות וחשבונות בנק המקושרים לחיזבאללה ולמשמרות המהפכה.

רוזבה זהדי, אזרח איראני גם הוא, עבד עם הרשת בכדי לסייע בהובלת הנפט לחו"ל. זהדי השתמש בחברות שבבעלותו להעברת כספים לשני הארגונים ותיאם את הפעילויות עם מוחמד אל-זיין, פעיל חיזבאללה ובנו של מנהל תקשורת בכיר בארגון. אל זיין השתמש בחשבוניות פיקטיביות עבור שירותי ייעוץ ומשלוח מחברות קש כדי להסתיר את מקורן של העסקאות הפיננסיות. 

ויקטור ארטמוב פיקח על רשת גלובלית של חברות קש בבעלותו שסייעו במשלוחי הנפט, והשתמש בכלי שיט שהפליגו בתחומי שיפוט שמאפשרות התחמקות ממערכות מעקב אחר ספינות, בכדי להימנע מבדיקה של רשויות ארה"ב. ארטמוב רשם חברות באיי מרשל, מאוריציוס וסינגפור במטרה לטשטש מעורבות במכירה ובהובלת הנפט האיראני. ארטמוב היה מעורב באישור לרכישת ומכירת מכליות נפט בשווי של כ-30 מיליון דולר, ששימשו להובלת הנפט האיראני. 

ארטמוב ושותפיו השתמשו בשתי חברות במדינות offshore כדי להשקיע מחדש כספים מפעולות הברחת הנפט ברכישת כלי שיט חדשים ולהגדלת צי הרשת. נכון לשנת 2021, ארטמוב ככל הנראה החזיק בכ-80% ממניות כלי השיט Boceanica, המוערך בשווי של כ-7.5 מיליון דולר. 

אספקת הנפט האיראני נוהלה באמצעות שותפו של ארטמוב, אדמן נפריה וחברת הקש שלו, Al-Hakeel, שמכרה את הנפט האיראני לחברות הקש של ארטמוב, אשר אחת מהן רכשה כ-400,000 חביות נפט גולמי מ Al-Hakeel. 

חברת קש נוספת בשם Technology Bright נמצאת באיי מרשל ובבעלותה כלי שיט אחד, "Young Yong", המסומן בג'יבוטי. הקפטן זייף את נתוני מיקום הספינה והעמיס עליה כ-1.8 מיליון חביות נפט. באיי מרשל רשומה גם חברת הקש Azul Vista Shipping Corporation, אשר בבעלותה כלי שיט אחד – Julia A. משנת 2021 חברה בבעלותו של ארטמוב ריכזה משלוח נפט לסין על גבי כלי השיט. נכון לשנת 2022, שילמה חברת קש בבעלותו של ארטמוב שתי חשבוניות, בהיקף של למעלה מ-3.3 מיליון דולר בעבור דלק לשתי מכליות נפט. 

ארה"ב סנקציות הטלת סנקציות איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד