כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
100 מיליארד שקל

הכסף זורם לפקדונות בבנקים: היכן תקבלו ריבית גבוהה יותר?

לפי נתוני בנק ישראל, בחודשים ספטמבר-אוקטובר הועברו לפקדונות מעל 100 מיליארד שקל - יותר מכפול לעומת התקופה המקבילה אשתקד | בפקדונות לתקופה של שנה-שתיים בלטו מזרחי טפחות, והבנק הדיגיטלי וואן זירו. הריבית הממוצעת עומדת על 7.89%

הכסף זורם לפקדונות בבנקים: היכן תקבלו ריבית גבוהה יותר?
כספות בנקאיות. אילוסטרציה צילום: pixabay

מנתונים שפרסם היום (חמישי) בנק ישראל עולה כי קצב העברת הכספים לפקדונות התגבר בחודש אוקטובר, כאשר 53.2 מיליארד שקל הועברו לאפיק זה בבנקים. בסך הכל, בחודשים ספטמבר-אוקטובר הועברו 102.9 מיליארד שקל אל הפקדונות, סכום יותר מכפול לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

באחרונה נשמעה ביקורת ציבורית כנגד הבנקים על כך שהם אינם מגלגלים במידה ראויה את העלאת הריבית לריבית שהם מציעים בפקדונות. בעקבות זאת, הקים בנק ישראל מערכת שמתעדכנת מדי חודש ומציגה את הריבית הממוצעת בפקדונות הבנקים בחלוקה לקבוצות שונות (סוג ההצמדה של הריבית ומשך התקופה שהכסף מופקד), זאת במטרה שהציבור יוכל להשוות בין הנתונים ולהתמקח עם הבנק טרם הפקדת כספים.

על פי הדיווח שהובא היום עודכנו הנתונים לחודש אוקטובר, ומהם עולה כי ממשיכים להיות פערים בין הבנקים בריביות שהם מציעים. כך למשל, בפיקדון לתקופה קצרה של עד 3 חודשים, הריבית הנמוכה ביותר היא של מזרחי טפחות עם 0.61% בלבד, בעוד בנק ירושלים מציע ריבית ממוצעת גבוהה פי ארבעה של 2.42%. הריבית הממוצעת באותה קבוצה עומדת על 1.05%.

לעומת זאת, בפקדונות לתקופה של שנה עד שנתיים, מזרחי טפחות קופץ היישר למקום הראשון עם ריבית של 3.91%, גבוהה בקרוב ל-50% לעומת הריבית שבמקום האחרון שמציע בנק מסד, שעומדת על 2.66%.

באשר לפקדונות בריבית משתנה, שם ממשיך להיות במקום הראשון הבנק הדיגיטלי החדש וואן זירו (הבנק מציע רק פקדונות בריבית משתנה) עם ריבית ממוצעת של 2.64%, יותר מכפול מהריבית הממוצעת שהציעו הבנקים, שעמדה על 1.2%. במקום האחרון בקבוצה זו נמצא בנק הפועלים עם ריבית ממוצעת של 1.04% בלבד, אולם ראוי לציין כי משך הזמן הממוצע של פקדונות אלה בפועלים עומד על 0.1 שנים בלבד (כלומר פקדונות סגורים לתקופה קצרה יחסית, מה שפוגע בריבית המוצעת), וזאת לעומת ממוצע של 0.3 שנים במערכת הבנקאית.

המערכת של בנק ישראל מציגה גם נתונים בנוגע לאשראי למשקי הבית (לא כולל משכנתאות). מהנתונים עולה כי היקף האשראי שניתן בחודש שעבר עמד על 3.89 מיליארד שקל, ירידה של 3% לעומת חודש ספטמבר.

הריבית בהלוואות ממשיכה לעלות והיא עמדה בחודש שעבר על 7.89%, לעומת 7.23% בחודש ספטמבר. ההלוואות ניתנו בממוצע לתקופה של 5.4 שנים. הריבית הממוצעת הנמוכה ביותר ממשיכה להיות בוואן זירו עם 4.98%, כאשר במקום השני נמצא דיסקונט עם 6.31%. בנק ירושלים ממשיך לבלוט עם ריביות חריגות, כאשר הריבית הממוצעת בהלוואות עמדה אצלו על 14.17%, ואחריו בפער ניכר נמצא בנק מרכנתיל עם ריבית ממוצעת של 8.84%.

העלאת ריבית ריבית בנק ישראל פקדונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד